Een op drie huishoudens kijkt betaalde streamingdienst
- Media
- 24 jul 2018 @ 10:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - TelevisieOnderzoekMediaBereik
- 24 jul 2018 @ 10:19
- Jeroen Mirck
Het aantal met internet verbonden tv’s in Nederlandse huishoudens blijft stijgen. Inmiddels kijkt 34 procent van de Nederlandse huishoudens wekelijks naar een betaalde streamingdienst. Dit blijkt uit de Media Standaard Survey (MSS) in opdracht van SKO, Nom, NLO en Vinex.
Het smartphone bezit stijgt verder naar 89% onder Nederlanders (13+), het bezit van televisie in huishoudens blijft met 96% stabiel.
Digitale televisie is aanwezig in 89% van de Nederlandse huishoudens, analoge ontvangst daalt verder naar 13%. Het aantal huishoudens met internettoegang via de tv neemt gestaag toe: van 42 naar 46%. Een op de drie Nederlandse huishoudens (34%) gebruikt minimaal wekelijks een betaalde online videodienst zoals Netflix, Videoland, NPO Start Plus of RTL XL Premium. Een half jaar eerder deed 31% van de Nederlanders hetzelfde.
Wordt niet naar wekelijks gebruik gekeken, dan start bijna 48% van de Nederlandse huishoudens wel eens een streamingdienst op. Dat was één jaar geleden nog 40%. Bij huishoudens met kinderen tussen de nul en zeventien jaar oud worden streamingdiensten nog vaker gebruikt. Daar start 49% van de huishoudens minstens eens per week zo’n dienst op.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes