Een op drie huishoudens kijkt betaalde streamingdienst
- Media
- 24 jul 2018 @ 10:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - TelevisieOnderzoekMediaBereik
- 24 jul 2018 @ 10:19
- Jeroen Mirck
Het aantal met internet verbonden tv’s in Nederlandse huishoudens blijft stijgen. Inmiddels kijkt 34 procent van de Nederlandse huishoudens wekelijks naar een betaalde streamingdienst. Dit blijkt uit de Media Standaard Survey (MSS) in opdracht van SKO, Nom, NLO en Vinex.
Het smartphone bezit stijgt verder naar 89% onder Nederlanders (13+), het bezit van televisie in huishoudens blijft met 96% stabiel.
Digitale televisie is aanwezig in 89% van de Nederlandse huishoudens, analoge ontvangst daalt verder naar 13%. Het aantal huishoudens met internettoegang via de tv neemt gestaag toe: van 42 naar 46%. Een op de drie Nederlandse huishoudens (34%) gebruikt minimaal wekelijks een betaalde online videodienst zoals Netflix, Videoland, NPO Start Plus of RTL XL Premium. Een half jaar eerder deed 31% van de Nederlanders hetzelfde.
Wordt niet naar wekelijks gebruik gekeken, dan start bijna 48% van de Nederlandse huishoudens wel eens een streamingdienst op. Dat was één jaar geleden nog 40%. Bij huishoudens met kinderen tussen de nul en zeventien jaar oud worden streamingdiensten nog vaker gebruikt. Daar start 49% van de huishoudens minstens eens per week zo’n dienst op.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation