Een op drie huishoudens kijkt betaalde streamingdienst

Een op drie huishoudens kijkt betaalde streamingdienst
  • Media
  • 24 jul 2018 @ 10:19
  • 14381 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • TelevisieOnderzoekMediaBereik

Het aantal met internet verbonden tv’s in Nederlandse huishoudens blijft stijgen. Inmiddels kijkt 34 procent van de Nederlandse huishoudens wekelijks naar een betaalde streamingdienst. Dit blijkt uit de Media Standaard Survey (MSS) in opdracht van SKO, Nom, NLO en Vinex.

Het smartphone bezit stijgt verder naar 89% onder Nederlanders (13+), het bezit van televisie in huishoudens blijft met 96% stabiel.

Digitale televisie is aanwezig in 89% van de Nederlandse huishoudens, analoge ontvangst daalt verder naar 13%. Het aantal huishoudens met internettoegang via de tv neemt gestaag toe: van 42 naar 46%. Een op de drie Nederlandse huishoudens (34%) gebruikt minimaal wekelijks een betaalde online videodienst zoals Netflix, Videoland, NPO Start Plus of RTL XL Premium. Een half jaar eerder deed 31% van de Nederlanders hetzelfde.

Wordt niet naar wekelijks gebruik gekeken, dan start bijna 48% van de Nederlandse huishoudens wel eens een streamingdienst op. Dat was één jaar geleden nog 40%. Bij huishoudens met kinderen tussen de nul en zeventien jaar oud worden streamingdiensten nog vaker gebruikt. Daar start 49% van de huishoudens minstens eens per week zo’n dienst op.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken