Basic-Fit gaat out of home
- Media
- 9 okt 2018 @ 09:57
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OutdoorReclameDigitaalMultichannel
- 9 okt 2018 @ 09:57
- Jeroen Mirck
Basic-Fit introduceert een eigen DOOH-kanaal. Deze interne Digital out of Home biedt adverteerders de mogelijkheid om een specifieke doelgroep van sportieve consumenten gerichter te bereiken.
Basic-Fit beschikt over een eigen digital narrowcasting-netwerk van meer dan 2.000 schermen, verdeeld over ruim 560 vestigingen. Via deze schermen krijgen klanten van Basic-Fit momenteel relevante clubinformatie. Het netwerk wordt nu uitgebreid met een DOOH kanaal.
In eerste instantie is dit met een pilot in Nederland en België. Later zullen daar Frankrijk, Spanje en Luxemburg aan worden toegevoegd. Het kanaal stelt externe adverteerders in staat om uiteindelijk 1,7 miljoen Basic-Fit leden te bereiken met voor hen relevante producten en diensten.
Jongere generatie bereiken
'Basic-Fit gelooft in de kracht van samenwerking', zegt Niek van Wieringen, Business Development Manager bij Basic-Fit. 'We zitten in een tijdperk waarbij doelgroepen steeds lastiger te bereiken zijn omdat de effectiviteit van traditionele media afneemt, vooral onder de jongere generaties.'
De bezoekers van deze sportschoolketen bestaan voor ongeveer de helft uit de leeftijdscategorie 18 tot en met 30 jaar, die per bezoek gemiddeld 69 minuten besteden aan een van de clubs. Van Wieringen: 'Dit zorgt voor een hoge contactfrequentie binnen een belangrijke doelgroep.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers