Basic-Fit gaat out of home
- Media
- 9 okt 2018 @ 09:57
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OutdoorReclameDigitaalMultichannel
- 9 okt 2018 @ 09:57
- Jeroen Mirck
Basic-Fit introduceert een eigen DOOH-kanaal. Deze interne Digital out of Home biedt adverteerders de mogelijkheid om een specifieke doelgroep van sportieve consumenten gerichter te bereiken.
Basic-Fit beschikt over een eigen digital narrowcasting-netwerk van meer dan 2.000 schermen, verdeeld over ruim 560 vestigingen. Via deze schermen krijgen klanten van Basic-Fit momenteel relevante clubinformatie. Het netwerk wordt nu uitgebreid met een DOOH kanaal.
In eerste instantie is dit met een pilot in Nederland en België. Later zullen daar Frankrijk, Spanje en Luxemburg aan worden toegevoegd. Het kanaal stelt externe adverteerders in staat om uiteindelijk 1,7 miljoen Basic-Fit leden te bereiken met voor hen relevante producten en diensten.
Jongere generatie bereiken
'Basic-Fit gelooft in de kracht van samenwerking', zegt Niek van Wieringen, Business Development Manager bij Basic-Fit. 'We zitten in een tijdperk waarbij doelgroepen steeds lastiger te bereiken zijn omdat de effectiviteit van traditionele media afneemt, vooral onder de jongere generaties.'
De bezoekers van deze sportschoolketen bestaan voor ongeveer de helft uit de leeftijdscategorie 18 tot en met 30 jaar, die per bezoek gemiddeld 69 minuten besteden aan een van de clubs. Van Wieringen: 'Dit zorgt voor een hoge contactfrequentie binnen een belangrijke doelgroep.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes