Basic-Fit gaat out of home

  • Media
  • 9 okt 2018 @ 09:57
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OutdoorReclameDigitaalMultichannel

Basic-Fit introduceert een eigen DOOH-kanaal. Deze interne Digital out of Home biedt adverteerders de mogelijkheid om een specifieke doelgroep van sportieve consumenten gerichter te bereiken.

Basic-Fit beschikt over een eigen digital narrowcasting-netwerk van meer dan 2.000 schermen, verdeeld over ruim 560 vestigingen. Via deze schermen krijgen klanten van Basic-Fit momenteel relevante clubinformatie. Het netwerk wordt nu uitgebreid met een DOOH kanaal.

In eerste instantie is dit met een pilot in Nederland en België. Later zullen daar Frankrijk, Spanje en Luxemburg aan worden toegevoegd. Het kanaal stelt externe adverteerders in staat om uiteindelijk 1,7 miljoen Basic-Fit leden te bereiken met voor hen relevante producten en diensten.

Jongere generatie bereiken

'Basic-Fit gelooft in de kracht van samenwerking', zegt Niek van Wieringen, Business Development Manager bij Basic-Fit. 'We zitten in een tijdperk waarbij doelgroepen steeds lastiger te bereiken zijn omdat de effectiviteit van traditionele media afneemt, vooral onder de jongere generaties.'

De bezoekers van deze sportschoolketen bestaan voor ongeveer de helft uit de leeftijdscategorie 18 tot en met 30 jaar, die per bezoek gemiddeld 69 minuten besteden aan een van de clubs. Van Wieringen: 'Dit zorgt voor een hoge contactfrequentie binnen een belangrijke doelgroep.'
 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken