Talpa scoort goed met radio en streaming

Talpa scoort goed met radio en streaming
  • Media
  • 18 dec 2018 @ 12:16
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • RadioLuistercijfersMuziekBereik

Talpa Radio heeft een goed jaar achter de rug. De vier radiozenders van Talpa Network bereikten wekelijks zeven miljoen luisteraars. Het gezamenlijke marktaandeel van 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica groeide door naar 40,8 procent (doelgroep 20-49 jaar).

Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde luistercijfers door NLO/GfK. Het digitale bereik is gestegen met 12,2% naar 4,1 miljoen unieke streamluisteraars (Triton Digital, nov’ 17-nov’ 18).

Menno Koningsberger, algemeen directeur Radio bij Talpa Network: ‘We kijken tevreden terug op 2018. Naast de doorontwikkeling van onze radioprogrammering zullen we het komende jaar fors inzetten op online radio en muziekstreaming. Met JUKE kunnen we individuele luisterbehoeften steeds beter invullen. JUKE maakt het mogelijk om overal live of uitgesteld radio en podcasts te luisteren. Daarnaast is het mogelijk om gratis muziek te streamen én zelfs premium on demand muziek te kiezen. JUKE biedt het allemaal.’

538 best beluisterde radiozender van Nederland 

538 is het afgelopen jaar weer de best beluisterde radiozender van Nederland in 20-49 jaar. ‘Evers Staat Op’ stopt op 21 december letterlijk op zijn hoogtepunt, de show scoort gemiddeld over het hele jaar het allerhoogste aandeel sinds de start op 538 in 2000. ‘De 538 Ochtendshow met Frank Dane’ staat startklaar om 2019 af te trappen. Het doel van 538 is de nummer 1-positie in 20-49 jaar te prolongeren.

Radio 10 groeit met 34%

Radio 10 is de snelst groeiende zender van Nederland. In één jaar tijd groeide het totale bereik naar 2,1 miljoen luisteraars en het marktaandeel in de doelgroep 30-59 jaar steeg met 34% naar 10,6%. ‘Ekdom in de Morgen’ met Gerard Ekdom startte in september en is in korte tijd uitgegroeid tot de nummer drie ochtendshow van Nederland. ‘Somertijd’ is het best beluisterde middagprogramma onder mannen 30-59 jaar.

Sky Radio non-stop populair

Non-stop muziek blijft immens populair. Sky Radio heeft 3,1 miljoen luisteraars per week en bereikt wekelijks de meeste vrouwen. Dit zijn er 1,9 miljoen. In de doelgroep vrouwen 20-49 jaar scoort Sky Radio een top drie positie met 13,2% marktaandeel.

Radio Veronica stoomt zich klaar voor 2019 

Radio Veronica, één van de oudste zenders van ons land, voert een aantal vernieuwingen door in de programmering. De muzikale invulling is de afgelopen maanden onder handen genomen. In januari start de nieuwe middagshow ‘Veronica Inside’ met Wilfred Genee en voormalig ‘Evers Staat Op’ sidekicks Niels van Baarlen en Rick Romijn.

Muziekstreaming en digitale interactie

Slimme digitale functies in de apps en websites van Talpa Network zorgen voor steeds meer interactie met luisteraars. Via een inlog kunnen luisteraars meedoen met ‘Sky Superstar Cash’, ‘Win Met De Zin’, ‘De Lach van 10’ en met het ‘538 Membership’ programma. Het aanbod van gratis muziekstreams in JUKE is in 2018 sterk uitgebreid. In deze muziekstreams is een start gemaakt met specifiek gerichte reclamespots onder de naam ‘Smart Audio Ads’.

Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Events, TV (SBS6, Net5, Veronica, SBS9 en Kijk), Radio (538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica en JUKE), Social (Social1nfluencers), Digital (o.m. Lucky 13 en VoetbalTV) en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen, Actievandedag en Ticketscout). Deze onderdelen worden ondersteund door Media Solutions, Platform en Creative. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken