Eén op drie mannen leest roddelbladen
- Media
- 6 aug 2019 @ 12:25
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - TijdschriftenAppsOnderzoek
- 6 aug 2019 @ 12:25
- Jeroen Mirck
Roddelbladen hebben de naam vooral door vrouwen te worden gelezen, maar bijna één op de drie mannen leest ze eveneens. Dit blijkt uit onderzoek van Readly onder de eigen gebruikers. Weekblad Weekend is de meest gelezen titel op het platform.
Ter vergelijking: bijna de helft van de vrouwelijke gebruikers van Readly leest roddelbladen via de app. Het onderzoek bestreek trouwens alle titel die zich richten op beroemdheden en entertainment.
Waarom lezen we dit soort tijdschriften? In een artikel van Medical Daily wordt als een van de redenen waarom we zo geïnteresseerd zijn in roddelbladen genoemd dat men graag ziet welke fouten beroemdheden maken in hun persoonlijke leven, zodat we deze fouten niet zelf maken in ons eigen leven. Daarnaast geniet men volgens het artikel gewoonweg van het lezen over beroemdheden. Voor sommige mensen kan het lezen over het geheime leven van beroemdheden bijvoorbeeld een manier zijn om aan hun eigen dagelijkse routine te ontsnappen.
Roddel, IT en lifestyle
Hoewel tijdschriften over beroemdheden en entertainment bij veel mannen in de smaak vallen, blijven tijdschriften gericht op mannen en tijdschriften over IT en technologie bij hen het meest populair. Roddelbladen zijn onder vrouwen de meest gelezen titels, gevolgd door tijdschriften over mode, beauty en lifestyle.
Readly is een digitale service waarmee klanten onbeperkte, ‘all-you-can-read’ toegang hebben tot duizenden nationale en internationale tijdschriften in één app - zowel gestreamd als gedownload. Readly werd in maart 2013 gelanceerd in Zweden en heeft nu kantoren in Stockholm, Londen en Berlijn en een snelgroeiende gebruikersbasis in meer dan 50 landen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend van Boek
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

