Persgroep heet vanaf vandaag DPG Media

- Media
- 13 sep 2019 @ 10:31
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - JournalistiekDagbladenUitgeversBranding
- 13 sep 2019 @ 10:31
- Jeroen Mirck
De rebranding ging al een tijdje boven de markt, maar vanaf deze vrijdag verandert De Persgroep officieel zijn naam in DPG Media. De uitgever wil met de nieuwe naam benadrukken een internationaal bedrijf te zijn.
In mei heeft De Persgroep deze naamswijziging aangekondigd en vandaag is het dan eindelijk zover.
'We zijn een multimediaal bedrijf met mensen die elke dag de beste media willen maken', schrijft DPG Media in een persbericht. 'Journalisten die elke keer het verschil maken. Persoonlijk advies aan adverteerders. Werken aan nieuwe innovatieve platforms. Het leveren van de beste service. Kwaliteit is daarmee hét onderscheidende vermogen in ons Nederlandse media-speelveld. En dat is precies de reden waarom we een nieuwe naam zochten.'
Internationale koers
Persgroep/DPG wil 'niet meer alleen een Nederlandse partij' zijn. 'We maakten een grote stap in onze internationale koers, met de overname van Independer in Nederland en Medialaan in België. We zijn een groot internationaal bedrijf geworden. Sterker nog; een groot internationaal bedrijf waarbij de digitalisering sneller gaat dan ooit.'
De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan is het bedrijf uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. 'We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Maar ook aan de dag van vandaag.'
Echte mensen
Kwaliteit is een speerpunt in de eigen communicatie van de uitgever. 'Kwaliteit van onze makers. Kwaliteit voor onze lezers, bezoekers en luisteraars. Helder en doeltreffend. DPG Media, een krachtige lettercombinatie die verwijst naar onze roots, naar ons internationale karakter en weerspiegelt waar wij voor staan.'
Alle bedrijfsonderdelen in België en Nederland dragen vanaf nu de naam DPG Media, net als de holding DPG Group. Alleen de Deense tak behoudt zijn oorspronkelijke naam: Berlingske Media, maar wel het onderschrift 'a DPG company'.
In een mini-docu laat DPG Media het eigen verhaal zien over 'de echte mensen achter onze media'. De corporate video bevat portretten van verschillende makers zoals Cécile, Huib, Angela, Thijs en Isabel. 'Allemaal portretten met één overeenkomst: de passie voor kwaliteit in alles wat zij maken.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Envison Racing en Cartoon Network creëren bewustzijn...
- Top 5-TikTok-trends: oude bekende, BeigeFlag en sterk taaltje...
- Top 5-TikTok-trends: vakantiekriebels, met pasjes betalen en...
- Online bezoeken Video On Demand diensten blijven groeien
- NSMBL lanceert De GroepsApp
- European Para Championships en DPG Media slaan handen ineen
Laatste Nieuws
- Schermtijd mei 2023 daalt 10%... 08-06-2023
- Tweede Kamer stemt in met verplichte... 07-06-2023
- Bernard Hammelburg na 1000 columns... 07-06-2023
- DPG Media lanceert always-on... 07-06-2023
- Mediabestedingen in 2022 opnieuw... 06-06-2023
- European Para Championships en DPG... 05-06-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres