Persgroep heet vanaf vandaag DPG Media
- Media
- 13 sep 2019 @ 10:31
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - JournalistiekDagbladenUitgeversBranding
- 13 sep 2019 @ 10:31
- Jeroen Mirck
De rebranding ging al een tijdje boven de markt, maar vanaf deze vrijdag verandert De Persgroep officieel zijn naam in DPG Media. De uitgever wil met de nieuwe naam benadrukken een internationaal bedrijf te zijn.
In mei heeft De Persgroep deze naamswijziging aangekondigd en vandaag is het dan eindelijk zover.
'We zijn een multimediaal bedrijf met mensen die elke dag de beste media willen maken', schrijft DPG Media in een persbericht. 'Journalisten die elke keer het verschil maken. Persoonlijk advies aan adverteerders. Werken aan nieuwe innovatieve platforms. Het leveren van de beste service. Kwaliteit is daarmee hét onderscheidende vermogen in ons Nederlandse media-speelveld. En dat is precies de reden waarom we een nieuwe naam zochten.'
Internationale koers
Persgroep/DPG wil 'niet meer alleen een Nederlandse partij' zijn. 'We maakten een grote stap in onze internationale koers, met de overname van Independer in Nederland en Medialaan in België. We zijn een groot internationaal bedrijf geworden. Sterker nog; een groot internationaal bedrijf waarbij de digitalisering sneller gaat dan ooit.'
De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan is het bedrijf uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. 'We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Maar ook aan de dag van vandaag.'
Echte mensen
Kwaliteit is een speerpunt in de eigen communicatie van de uitgever. 'Kwaliteit van onze makers. Kwaliteit voor onze lezers, bezoekers en luisteraars. Helder en doeltreffend. DPG Media, een krachtige lettercombinatie die verwijst naar onze roots, naar ons internationale karakter en weerspiegelt waar wij voor staan.'
Alle bedrijfsonderdelen in België en Nederland dragen vanaf nu de naam DPG Media, net als de holding DPG Group. Alleen de Deense tak behoudt zijn oorspronkelijke naam: Berlingske Media, maar wel het onderschrift 'a DPG company'.
In een mini-docu laat DPG Media het eigen verhaal zien over 'de echte mensen achter onze media'. De corporate video bevat portretten van verschillende makers zoals Cécile, Huib, Angela, Thijs en Isabel. 'Allemaal portretten met één overeenkomst: de passie voor kwaliteit in alles wat zij maken.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management