Persgroep heet vanaf vandaag DPG Media
- Media
- 13 sep 2019 @ 10:31
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - JournalistiekDagbladenUitgeversBranding
- 13 sep 2019 @ 10:31
- Jeroen Mirck
De rebranding ging al een tijdje boven de markt, maar vanaf deze vrijdag verandert De Persgroep officieel zijn naam in DPG Media. De uitgever wil met de nieuwe naam benadrukken een internationaal bedrijf te zijn.
In mei heeft De Persgroep deze naamswijziging aangekondigd en vandaag is het dan eindelijk zover.
'We zijn een multimediaal bedrijf met mensen die elke dag de beste media willen maken', schrijft DPG Media in een persbericht. 'Journalisten die elke keer het verschil maken. Persoonlijk advies aan adverteerders. Werken aan nieuwe innovatieve platforms. Het leveren van de beste service. Kwaliteit is daarmee hét onderscheidende vermogen in ons Nederlandse media-speelveld. En dat is precies de reden waarom we een nieuwe naam zochten.'
Internationale koers
Persgroep/DPG wil 'niet meer alleen een Nederlandse partij' zijn. 'We maakten een grote stap in onze internationale koers, met de overname van Independer in Nederland en Medialaan in België. We zijn een groot internationaal bedrijf geworden. Sterker nog; een groot internationaal bedrijf waarbij de digitalisering sneller gaat dan ooit.'
De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan is het bedrijf uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. 'We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Maar ook aan de dag van vandaag.'
Echte mensen
Kwaliteit is een speerpunt in de eigen communicatie van de uitgever. 'Kwaliteit van onze makers. Kwaliteit voor onze lezers, bezoekers en luisteraars. Helder en doeltreffend. DPG Media, een krachtige lettercombinatie die verwijst naar onze roots, naar ons internationale karakter en weerspiegelt waar wij voor staan.'
Alle bedrijfsonderdelen in België en Nederland dragen vanaf nu de naam DPG Media, net als de holding DPG Group. Alleen de Deense tak behoudt zijn oorspronkelijke naam: Berlingske Media, maar wel het onderschrift 'a DPG company'.
In een mini-docu laat DPG Media het eigen verhaal zien over 'de echte mensen achter onze media'. De corporate video bevat portretten van verschillende makers zoals Cécile, Huib, Angela, Thijs en Isabel. 'Allemaal portretten met één overeenkomst: de passie voor kwaliteit in alles wat zij maken.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes