Persgroep verandert naam in DPG Media
.jpg)
- Media
- 23 mei 2019 @ 11:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MakersUitgeversVisual id
- 23 mei 2019 @ 11:28
- Lucas Boon
De Persgroep heet vanaf nu DPG Media. Met de recente overname van Medialaan en Independer wil het mediaconcern internationaal actief zijn in nieuws, entertainment en online services. Een nieuwe naam en identiteit moet die strategie kracht bijzetten.
Christian van Thillo, CEO van het mediabedrijf, laat weten: 'De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. De recente overnames (2018, red.) van Medialaan en Independer hebben deze evolutie versneld. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Het logo verwijst daarnaast naar onze drie strategische basisactiviteiten die we in de toekomst verder willen uitbouwen.'
Snelheid
De samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse dochterbedrijven werd opgevoerd teneinde meer kracht en snelheid te geven aan de digitale transformatie van beide ondernemingen. Inmiddels is een gecombineerde directie aangesteld die voor de twee landen de samenwerking aanstuurt. De nieuwe naam geldt voor alle bedrijfsonderdelen in beide landen.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Top 5-TikTok-trends:Alexia op TikTok, het Romeinse Rijk en The...
- lluistercijfers] Veel belovende start Joe - Radio 10 fans...
- Onderzoek: 6 op 10 Nederlanders wil meer lezen
- Column Top 5-TikTok-trends: de happy dance, Axe in actie en...
- [column] Uitgesteld kijken als gamechanger - kijkcijfers...
- DOSSIER RETAILMEDIA Florine de Laat van Fonq
Laatste Nieuws
- DOSSIER RETAILMEDIA 'Retailmedia... 29-09-2023
- Pathé introduceert loyaltyprogramma... 29-09-2023
- Nieuwe merkcampagne en taart voor... 28-09-2023
- Abovo Maxlead vraagt B... 28-09-2023
- DOSSIER RETAILMEDIA The power of... 28-09-2023
- ESPN zet in op WhatsApp Channels27-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing