Persgroep verandert naam in DPG Media

Persgroep verandert naam in DPG Media
  • Media
  • 23 mei 2019 @ 11:28
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MakersUitgeversVisual id

De Persgroep heet vanaf nu DPG Media. Met de recente overname van Medialaan en Independer wil het mediaconcern internationaal actief zijn in nieuws, entertainment en online services. Een nieuwe naam en identiteit moet die strategie kracht bijzetten.

Christian van Thillo, CEO van het mediabedrijf, laat weten: 'De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. De recente overnames (2018, red.) van Medialaan en Independer hebben deze evolutie versneld. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Het logo verwijst daarnaast naar onze drie strategische basisactiviteiten die we in de toekomst verder willen uitbouwen.'

Snelheid

De samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse dochterbedrijven werd opgevoerd teneinde meer kracht en snelheid te geven aan de digitale transformatie van beide ondernemingen. Inmiddels is een gecombineerde directie aangesteld die voor de twee landen de samenwerking aanstuurt. De nieuwe naam geldt voor alle bedrijfsonderdelen in beide landen.


 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken