NPO wil talkshow met meerdere presentatoren
- Media
- 20 nov 2019 @ 13:12
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MakersNieuwsmediaJournalistiekTelevisie
- 20 nov 2019 @ 13:12
- Jeroen Mirck
De nieuwe latenight-talkshow van de publieke omroep krijgt geen vaste presentator, maar een poule van verschillende presentatoren. Dat heeft Fidan Ekiz, een van de beoogde presentatoren, verklapt in De Wereld Draait Door.
Ekiz zegt zichzelf nog te onervaren te vinden om vijf dagen per week de plek van de naar RTL4 vertrokken Eva Jinek in te nemen. De nieuwe opzet biedt meer mogelijkheden, ook voor haar.
'Er wordt gepraat over een Met het oog op morgen-opzet', zei zij tegen DWDD-anchor Matthijs van Nieuwkerk. 'Dan kunnen meerdere mensen langzaam in de rol groeien. Het is natuurlijk topsport om vijf dagen per week een show te maken, zoals jij doet.'
Geheimzinnig
De documentaire-maakster was de afgelopen maanden in de media open over het feit dat zij was gepolst voor de NPO-talkshow. 'Mensen in mijn omgeving zeiden: is het wel handig om te zeggen? Maar het is de Publieke Omroep, waarom zou ik geheimzinnig doen?'
De presentatrice van De Nieuwe Maan zou in januari moeten beginnen, maar vond dat zelf te vroeg. 'Zoveel ervaring heb ik nog niet. Ik zou het een belediging voor het vak vinden om nu al ja te zeggen tegen zo'n belangrijke plek. Ik wilde mij vooral niet laten opjagen.'
Ekiz is de afgelopen periode gekoppeld aan een aantal andere tv-coryfeeën met wie zij mogelijk een duo zou kunnen gaan vormen. Er was vooral een klik met EO-prominent Tijs van den Brink. 'Hij is een topjournalist, en we kennen elkaar al langer uit het vak. We zijn nog in gesprek.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes