NPO wil talkshow met meerdere presentatoren

NPO wil talkshow met meerdere presentatoren
  • Media
  • 20 nov 2019 @ 13:12
  • 13347 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MakersNieuwsmediaJournalistiekTelevisie

De nieuwe latenight-talkshow van de publieke omroep krijgt geen vaste presentator, maar een poule van verschillende presentatoren. Dat heeft Fidan Ekiz, een van de beoogde presentatoren, verklapt in De Wereld Draait Door.

Ekiz zegt zichzelf nog te onervaren te vinden om vijf dagen per week de plek van de naar RTL4 vertrokken Eva Jinek in te nemen. De nieuwe opzet biedt meer mogelijkheden, ook voor haar.

'Er wordt gepraat over een Met het oog op morgen-opzet', zei zij tegen DWDD-anchor Matthijs van Nieuwkerk. 'Dan kunnen meerdere mensen langzaam in de rol groeien. Het is natuurlijk topsport om vijf dagen per week een show te maken, zoals jij doet.'

Geheimzinnig

De documentaire-maakster was de afgelopen maanden in de media open over het feit dat zij was gepolst voor de NPO-talkshow. 'Mensen in mijn omgeving zeiden: is het wel handig om te zeggen? Maar het is de Publieke Omroep, waarom zou ik geheimzinnig doen?'

De presentatrice van De Nieuwe Maan zou in januari moeten beginnen, maar vond dat zelf te vroeg. 'Zoveel ervaring heb ik nog niet. Ik zou het een belediging voor het vak vinden om nu al ja te zeggen tegen zo'n belangrijke plek. Ik wilde mij vooral niet laten opjagen.'

Ekiz is de afgelopen periode gekoppeld aan een aantal andere tv-coryfeeën met wie zij mogelijk een duo zou kunnen gaan vormen. Er was vooral een klik met EO-prominent Tijs van den Brink. 'Hij is een topjournalist, en we kennen elkaar al langer uit het vak. We zijn nog in gesprek.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken