NPO wil talkshow met meerdere presentatoren
- Media
- 20 nov 2019 @ 13:12
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MakersNieuwsmediaJournalistiekTelevisie
- 20 nov 2019 @ 13:12
- Jeroen Mirck
De nieuwe latenight-talkshow van de publieke omroep krijgt geen vaste presentator, maar een poule van verschillende presentatoren. Dat heeft Fidan Ekiz, een van de beoogde presentatoren, verklapt in De Wereld Draait Door.
Ekiz zegt zichzelf nog te onervaren te vinden om vijf dagen per week de plek van de naar RTL4 vertrokken Eva Jinek in te nemen. De nieuwe opzet biedt meer mogelijkheden, ook voor haar.
'Er wordt gepraat over een Met het oog op morgen-opzet', zei zij tegen DWDD-anchor Matthijs van Nieuwkerk. 'Dan kunnen meerdere mensen langzaam in de rol groeien. Het is natuurlijk topsport om vijf dagen per week een show te maken, zoals jij doet.'
Geheimzinnig
De documentaire-maakster was de afgelopen maanden in de media open over het feit dat zij was gepolst voor de NPO-talkshow. 'Mensen in mijn omgeving zeiden: is het wel handig om te zeggen? Maar het is de Publieke Omroep, waarom zou ik geheimzinnig doen?'
De presentatrice van De Nieuwe Maan zou in januari moeten beginnen, maar vond dat zelf te vroeg. 'Zoveel ervaring heb ik nog niet. Ik zou het een belediging voor het vak vinden om nu al ja te zeggen tegen zo'n belangrijke plek. Ik wilde mij vooral niet laten opjagen.'
Ekiz is de afgelopen periode gekoppeld aan een aantal andere tv-coryfeeën met wie zij mogelijk een duo zou kunnen gaan vormen. Er was vooral een klik met EO-prominent Tijs van den Brink. 'Hij is een topjournalist, en we kennen elkaar al langer uit het vak. We zijn nog in gesprek.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

