Audax installeert Raad van Commissarissen

Audax installeert Raad van Commissarissen
  • Media
  • 6 feb 2020 @ 09:03
  • 16817 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Audax Groep heeft een nieuwe Raad van Commissarissen met als voorzitter Joop Brakenhoff (links op de foto). Femke de Leeuw, Jan Brouwer, Luc van Os en Ingrid Faber hebben eveneens zitting in de raad.

Joop Brakenhoff is Group Director Internal Audit bij internationaal telecommunicatieconcern Veon. Eerder bekleedde hij senior managementposities bij onder andere Heineken en Ahold.

Femke de Leeuw - telg uit de familie die Audax grootmaakte - is eigenaar van Blicon Beveiligingen. Zij is daar sinds 2010 directievoorzitter. Sinds 2007 is zij bovendien eigenaar van Al-Beveiliging. Bij Audax was zij enige tijd manager Communicatie.

Jan Brouwer is voormalig directievoorzitter van Plus Supermarkten en doorgewinterd toezichthouder. Zo was hij commissaris bij onder meer Schiphol NV en Wehkamp.nl. Momenteel heeft hij onder meer zitting in de Raad van Commissarissen van Intergamma en Royal A-ware.

Luc van Os nam recent afscheid als bestuursvoorzitter van uitgeversconcern Hearst Netherlands. Hij werkte de afgelopen vierentwintig jaar voor het concern en de rechtsvoorgangers Lagardère Active en Quote Media en was daar de laatste twaalf jaar topman.

Ingrid Faber is mede-eigenaar van de Faber Halbertsma Group, Europees marktleider op het gebied van duurzame verpakkingsproducten en van oorsprong een familiebedrijf. Zij staat er sinds 2006 aan het roer. Faber is expert op het gebied van logistiek en een zeer ervaren toezichthouder. Zo was zij onder meer commissaris bij Jaarbeurs Utrecht en Raad van Toezicht bij TNO. Momenteel heeft Faber zitting in de Raad van Commissarissen van Koninklijk Paardekooper Group.

 

Audax Groep
Het familiebedrijf Audax is al bijna 75 jaar dienstbaar aan uitgevers. Anno 2020 helpt het tevens fabrikanten, groothandels en importeurs van alledaagse artikelen met research, logistiek en distributie. Audax is voor de producent van alledaagse artikelen - van huishoudproducten tot tijdschriften - de slimme snelweg naar de consument via verkooppunten, distributiepunten én media - en weet waar in Nederland en België een product de grootste kans van slagen heeft. Zowel fysiek als online. Audax levert bijna dagelijks aan ruim 170 eigen winkelpunten, 880 franchisewinkels en in totaal 5.400 buurt- en distributiepunten, waaronder verschillende retailers. De winkelpunten van Audax zijn onder andere  AKO, Bruna, The Read Shop, Marskramer, Plantage, Toys2Play, Schiphol, treinstations en de boekenwinkels van de Bijenkorf. Ook via de post weet Audax de consument te bereiken; met een eigen mediaportfolio van 11 titels (waaronder Weekend, Vriendin en Santé) goed voor ruim 3 miljoen lezers per maand in Nederland en België. Dit zijn ideale podia (zowel online als offline) om de gemaksproducten onder de aandacht te brengen. Door deze sandwichformule voor zakelijke klanten brengt Audax - met bijna 1.300 FTE, werkzaam in de hele keten - alle voorwaarden om duurzaam te kunnen verkopen bij elkaar.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken