Even geen hamsterreclame

  • Media
  • 23 mrt 2020 @ 09:56
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ReclameTelevisie

De reclamemarkt stort in. Bedrijven trekken hun reclamecampagnes terug en de schade loopt in de miljoenen. Dit meldt NOS.

John de Mol, eigenaar van onder meer tv-zender SBS6, stelt dat er 'draconische maatregelen' nodig zijn en dat de coronacrisis gevolgen gaat krijgen voor de 1.600 mensen die voor zijn bedrijf werken.

Ster, de organisatie die voor de publieke zenders reclamezendtijd verkoopt, spreekt van een daling van tientallen procenten. Frank Volmer (directeur) zegt: 'Denk bijvoorbeeld aan restaurants en de reisbranche, maar ook andere bedrijven vinden het niet gepast om nu te adverteren.' RTL noemt de impact 'voelbaar'. Ook bij de commerciëlen koopt men minder reclamezendtijd in, maar van ontslagen is bij RTL nog geen sprake.

Niet gepast

Supermarktketen Albert Heijn had paradoxaal genoeg een campagne klaarliggen rondom de Hamsterweken, maar ook die is teruggetrokken. 'We vinden het nu niet gepast. Zeker omdat we nu tegen klanten zeggen dat het niet nodig is om een voorraad in te slaan. We hebben wel aanbiedingen, maar die communiceren we minder op radio en televisie', zo laat Albert Heijn weten.

Lees meer bij NOS.

Lees ook: Corona raakt reclame-industrie

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken