TikTok officieel partner van Museumnacht Amsterdam 2021
- Media
- 3 nov 2021 @ 11:51
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 nov 2021 @ 11:51
- Michiel van Zaane
TikTok, het platform voor korte video's, is de officiële partner van de Museumnacht Amsterdam 2021. De Museumnacht Amsterdam vindt plaats in Amsterdam op 6 november op 54 verschillende locaties met naar verwachting 32.000 bezoekers.
Op TikTok vinden vanaf 1 november verschillende online activiteiten rond de Museumnacht Amsterdam plaats, die de community van meer dan 1 miljard maandelijks actieve gebruikers over de hele wereld aanzetten tot ontspanning en entertainment. Bovendien gaan geselecteerde musea live op hun TikTok-accounts. Tijdens die educatieve live’s worden hun lopende tentoonstellingen getoond en wordt een exclusief kijkje achter de schermen van het museum gegeven in de aanloop naar de Museumnacht.
Een van de musea die live gaan is Museum het Rembrandthuis, @Museumhetrembrandthuis. Op 3 november gaat Curator Nathalie Maciesza een tour doen door alle ruimtes van het museum waaronder de kunstkamer en het leerlingenatelier van Rembrandt. Daarnaast bespreekt ze enkele bijzondere schilderijen van onder andere Ferdinand Bol en Adriaen Brouwer om deze zo te delen met de TikTok-community. Maeike Kimsma van het Rijksmuseum, @Rijksmuseum maakt op 4 november een eregalerij tour waarin ze diverse kunstwerken bespreekt, zoals het Melkmeisje, Het Joodse Bruidje en de Nachtwacht.
Verder delen veel inspirerende curatoren, kunstenaars, en TikTok creators kunst en cultuur van achter de deuren van de musea door middel van creatieve, korte videos en interviews. Onder de tags #MuseumTime en #LerenOpTiktok is al veel content beschikbaar, zoals videos van TikTok creators Kendollthequeen en Chichi Zhangx.
Er is een sticker speciaal voor Museumnacht Amsterdam 2021 ontworpen, deze is vanaf nu beschikbaar. Op een flipbook-achtige wijze kan de TikTok-community haar eigen foto invoegen in een collage van bekende kunst die te zien is tijdens de Museumnacht 2021.
Jordy den Haan, Museumnacht Amsterdam: ‘TikTok heeft zich ontwikkeld tot een divers en creatief platform, dat goed past bij het publiek van Museumnacht Amsterdam. Naast een dynamische TikTok-filter, die speciaal ontworpen is voor het event, vinden er ook educatieve live’s plaats met deelnemende musea als een creatief en educatief verlengstuk van de avond. Niet alleen voor de mensen die de avond bezoeken, maar zeker ook voor de grote groep mensen die niet aanwezig kan zijn op 6 november. We prikkelen op deze manier hun zintuigen en wekken zo hun interesse om er wellicht volgend jaar bij te zijn!’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers