Amma maakt genomineerden 2022 bekend

Amma maakt genomineerden 2022 bekend
  • Media
  • 21 apr 2022 @ 08:54
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MediastrategieAward

De nominaties voor de mediaprijs Amma's 2022 (Annual MWG Media Awards, red.) zijn bekend gemaakt. De uitreiking vindt plaats op het 50-jarig jubileum van MWG. Bekijk hier het overzicht.

De ceremonie is aangekondigd op donderdag 19 mei 2022 tijdens het MWG 'Fifty50'-event in Noordwijkerhout. Dit zijn de genomineerden:

Merk van het jaar

UM Worldwide - Jumbo maakt boodschappen doen leuker in jubileumjaar 2021

Beste smart impact

Dentsu - Ben een kerstster

TUI - Met TUI Last Minutes scoren in de Laatste Minuut

MediaCom - T-Mobile en ‘Welkom bij de Unlimiteds’

Bureau van het jaar

Wavemaker

Dentsu

UM Worldwide

MediaCom

Beste research

Mindshare - Podcast Programmatic Planningstool

Mediabrands - De invloed van regionale kenmerken op de perceptie van reclame

DPG Media Nederland -Aandacht (be)grijpen

Beste collaboration

DPG Media Nederland - Oranje Boven - sponsoring met een unieke media first contentsamenwerking

Dentsu - Polestar x Stedelijk Museum: hoe kunst en design bijdragen aan een duurzamere wereld.

2Basics BV - De verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla

Media-exploitant van het jaar

DPG Media Nederland - Het voortouw nemen in toekomstbestendig digitaal adverteren

Qmusic - Qmusic: consequente customer centricity leidt tot 'beste jaar ooit'

Global - We made some noise!

Beste gebruik van data & technologie

Merkle - Taste driven marketing met Leen Bakker’s datastrategie

Havas - Kia Contextual, Movement that inspires

Wavemaker - De eerste cross DSP optimalisatie op Awareness

Dentsu - Decision based marketing. Iedereen roept het, maar Albert Heijn doet het

Beste mediaperformance

Wavemaker - Hoe Toyota steeg in verkoop en marktaandeel in een dalende markt

Mindshare - SheaMoisture – Be Natural Be You 

Mindshare - December Kalender: van kraslot tot ware traditie!

'wAMMA' (wissel AMMA van het jaar)

MediaCom - Mediaplanning ≠ inclusief

DPG Media Nederland - Put your money where your mouth is

Beste content- en engagementstrategie (+ owned media)

Publicis Groupe - Paco Rabanne omarmt Twitch voor succesvolle launch van Phantom

Boomerang Create - Varkens in Nood: Kopen, Kopen niet kijken

 Dept - Het Verdwenen Speelgoed Mysterie in de Grote Speelgoed App

Beste media-innovatie

Sage+Archer - Heineken horeca zichtbaar in hyperlokale DOOH campagne op 3000+ schermen met dynamic & responsive creatives

Greenhouse - ICI Paris XL - Instant Campaign Launcher

Beste inzet van een medium

PostNL - Zeg je conversie, dan zeg je post!

Initiative - Below the radar, above yourself

CS Digital Media - Mediafirst met Hypertargeting binnen DOOH - Vehicle Detection

Beste mediastrategie

Dentsu – Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar…

OMD Nederland - Lay’s Iconic Restaurant Flavours #nobettercombo

Wavemaker – MediaMarkt Nederland kiest voor lange termijn

Publicis Groupe - Hoe Max Factor Mascara inspeelde op het veranderende consumentgedrag tijdens pandemie

(PvWK, beeld: JeShoots.com via Pexels


 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken