Outdoor van blowUp zuivert

Outdoor van blowUp zuivert
  • Media
  • 2 aug 2022 @ 11:59
  • 7662 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Giant Posters van blowUP media hebben een nieuwe luchtzuiverende coating die de luchtkwaliteit in grote steden verbetert. The Pure, zoals de duurzame coating wordt genoemd, is binnen de campagne van Eneco gebruikt op de Giant Posters op de Rotterdamse Lijnbaan en het Eindhovense Beursgebouw.

De transparante laag van actief titaniumdioxide die op het PVC-vrije reclamedoek is aangebracht, breekt schadelijke stoffen zoals stikstofoxiden uit uitlaatgassen af.

Marga Jordaans, Sr Marcom & Content specialist bij Eneco: ‘Samen met ons reclamebureau Publicis Groupe en mediapartner Mindshare is gewerkt aan een verdere verduurzaming van onze reclamecampagne. Zo is, naast de duurzamere productie van onze televisiereclame ook gekozen voor de duurzamere doeken van blowUP media. Ook deze stap op weg naar klimaatneutraal in 2035 is een voorbeeld van ‘we doen het nu’.’

Ernst Vos, Chief Commercial Officer blowUP media Group: ‘Bij blowUP media voelen we ons verantwoordelijk voor de steden waarin we actief zijn. Naast winst proberen we bij te dragen aan een duurzamere economie, door onze business te gebruiken als een force for good. Onze Giant Posters in de Benelux zijn gemaakt van Echo, vrij van PVC en gemaakt van PET-flessen en zee plastic. We leggen verticale tuinen met CO2-reducerende planten aan rond onze digitale schermen. We optimaliseren voortdurend de energieprestaties van onze LED-schermen en we werken in Europa al acht jaar samen met de organisatie Justdiggit, een non-profit die zich inzet om klimaatverandering tegen te gaan door Afrika te vergroenen.’

Binnenkort wordt volgens Vos ‘ook de uitstoot van elke reclamecampagne bij blowUP media gecompenseerd door gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten.’ OOH-specialist Kinetic heeft volgens blowUp een belangrijke adviesrol gespeeld bij de media-inzet van deze duurzame Out of Home-campagne.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken