Genomineerden Dutch Media Week Award bekend
- Media
- 22 sep 2022 @ 11:14
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Awards
- 22 sep 2022 @ 11:14
- Nanny Kuilboer
De genomineerden voor de Dutch Media Week Award zijn (vlnr) Angie Smets, studio director en executive producer bij Guerrilla, journalist/columnist Pepijn Keppel en filmmaker/presentator Ikenna Azuike.
Onlangs kondigde Nederlands grootste mediafestival aan jaarlijks de Dutch Media Week Award te gaan uitreiken aan een mediamaker die, door middel van media, positieve impact op de samenleving gerealiseerd heeft. Inmiddels heeft de driekoppige jury de shortlist met genomineerden voor de award bekendgemaakt, te weten: Angie Smets, studio director en executive producer bij Guerrilla, journalist/columnist Pepijn Keppel en filmmaker/presentator Ikenna Azuike. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens het Dutch Media Week Award Dinner op 5 oktober 2022 in Beeld & Geluid in Hilversum.
‘Belang van media en de impact ervan op ons dagelijks leven’
Door jaarlijks de Dutch Media Award uit te reiken aan een bijzondere mediamaker wil de organisatie het belang van media en de impact ervan op ons dagelijks leven verder benadrukken. De award bestaat uit een speciaal vervaardigd glaskunstwerk van internationaal bekend kunstenares Ans Bakker.
Jury Dutch Media Week Awards
De Dutch Media Week Award is een juryprijs. Deze jury bestaat uit radiopresentator, verslaggever en documentairemaker Mischa Blok, hoogleraar Mediastudies aan de Uva Mark Deuze en Len Maessen, redacteur NRC met een specialisme in tech, games, tv en film.
Dutch Media Week Xperience Days
Tijdens Dutch Media Week van 3 tot en met 9 oktober 2022 staat de impact van media op ons dagelijks leven centraal. Het thema is ON/OFF en er wordt ingegaan op de voors én tegens van een maatschappij waarin, dankzij voortschrijdende technologie, steeds meer online kan én moet. Nieuw dit jaar zijn de Dutch Media Week Xperience Days, het speciale weekendprogramma waarbij het grote publiek een kijkje mag nemen achter de schermen van het Media Park.
Dutch Media Week wordt mogelijk gemaakt door Beeld & Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum, Hilversum Marketing en Stadsfonds Hilversum.
Genomineerden Dutch Media Week Award
Angie Smets is studio director en executive producer bij Guerilla, het Amsterdamse game-bedrijf achter onder meer Horizon Zero Dawn en Horizon Forbidden West. De jury waardeert de manier waarop Guerilla, met Smets als een van de aanvoerders, entertainmentproducten maakt waarin diversiteit een vanzelfsprekendheid is.
Pepijn Keppel is schrijver, journalist en columnist. In 2022 verscheen zijn debuut ‘De laatste man’ waarin hij vertelt over zijn tijd als tophockeyer. Naar aanleiding hiervan verscheen Keppel meermaals om te praten over de positie van de lhbti-gemeenschap in relatie tot topsport. Pepijn verdient deze nominatie volgens de jury omdat hij een onderwerp op de kaart zet dat in Nederland, maar ook ver daarbuiten, nog geldt als een taboe.
Ikenna Azuike maakte de podcastserie Vluchtnummers. Hierin vertellen mensen die zijn gevlucht, aan de hand van muziekfragmenten, hun persoonlijke, aangrijpende en soms ontroerende verhaal. De jury roemt de manier waarop Azuike met zijn podcast een lans breekt voor de verhalen van vluchtelingen en een podium biedt voor andere culturen.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Telegraaf vernieuwt grondig app en website
- [onderzoek] Digitale vermoeidheid groeit onder jongeren
- DPG Media zet nieuwe standaard in programmatic met eigen PMP...
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit onderzoekt cosmeticamerken
- Boudewijn de Groot wint Lennaert Nijgh Prijs
- Digital stuwt mediabestedingen naar recordhoogte
Laatste Nieuws
- Mediaconsumptie zomer: print,... 13-06-2025
- DPG Media deelt attention score met... 13-06-2025
- Digital stuwt mediabestedingen naar... 10-06-2025
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit... 06-06-2025
- DPG Media zet nieuwe standaard in... 05-06-2025
- Telegraaf vernieuwt grondig app en... 04-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation