Genomineerden Dutch Media Week Award bekend

Genomineerden Dutch Media Week Award bekend
  • Media
  • 22 sep 2022 @ 11:14
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Awards

De genomineerden voor de Dutch Media Week Award zijn (vlnr) Angie Smets, studio director en executive producer bij Guerrilla, journalist/columnist Pepijn Keppel en filmmaker/presentator Ikenna Azuike.

Onlangs kondigde Nederlands grootste mediafestival aan jaarlijks de Dutch Media Week Award te gaan uitreiken aan een mediamaker die, door middel van media, positieve impact op de samenleving gerealiseerd heeft. Inmiddels heeft de driekoppige jury de shortlist met genomineerden voor de award bekendgemaakt, te weten: Angie Smets, studio director en executive producer bij Guerrilla, journalist/columnist Pepijn Keppel en filmmaker/presentator Ikenna Azuike. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens het Dutch Media Week Award Dinner op 5 oktober 2022 in Beeld & Geluid in Hilversum.

‘Belang van media en de impact ervan op ons dagelijks leven’

Door jaarlijks de Dutch Media Award uit te reiken aan een bijzondere mediamaker wil de organisatie het belang van media en de impact ervan op ons dagelijks leven verder benadrukken. De award bestaat uit een speciaal vervaardigd glaskunstwerk van internationaal bekend kunstenares Ans Bakker.

Jury Dutch Media Week Awards

De Dutch Media Week Award is een juryprijs. Deze jury bestaat uit radiopresentator, verslaggever en documentairemaker Mischa Blok, hoogleraar Mediastudies aan de Uva Mark Deuze en Len Maessen, redacteur NRC met een specialisme in tech, games, tv en film.

Dutch Media Week Xperience Days

Tijdens Dutch Media Week van 3 tot en met 9 oktober 2022 staat de impact van media op ons dagelijks leven centraal. Het thema is ON/OFF en er wordt ingegaan op de voors én tegens van een maatschappij waarin, dankzij voortschrijdende technologie, steeds meer online kan én moet. Nieuw dit jaar zijn de Dutch Media Week Xperience Days, het speciale weekendprogramma waarbij het grote publiek een kijkje mag nemen achter de schermen van het Media Park.
Dutch Media Week wordt mogelijk gemaakt door Beeld & Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum, Hilversum Marketing en Stadsfonds Hilversum.

Genomineerden Dutch Media Week Award

Angie Smets is studio director en executive producer bij Guerilla, het Amsterdamse game-bedrijf achter onder meer Horizon Zero Dawn en Horizon Forbidden West. De jury waardeert de manier waarop Guerilla, met Smets als een van de aanvoerders, entertainmentproducten maakt waarin diversiteit een vanzelfsprekendheid is.

Pepijn Keppel is schrijver, journalist en columnist. In 2022 verscheen zijn debuut ‘De laatste man’ waarin hij vertelt over zijn tijd als tophockeyer. Naar aanleiding hiervan verscheen Keppel meermaals om te praten over de positie van de  lhbti-gemeenschap in relatie tot topsport. Pepijn verdient deze nominatie volgens de jury omdat hij een onderwerp op de kaart zet dat in Nederland, maar ook ver daarbuiten, nog geldt als een taboe.

Ikenna Azuike maakte de podcastserie Vluchtnummers. Hierin vertellen mensen die zijn gevlucht, aan de hand van muziekfragmenten, hun persoonlijke, aangrijpende en soms ontroerende verhaal. De jury roemt de manier waarop Azuike met zijn podcast een lans breekt voor de verhalen van vluchtelingen en een podium biedt voor andere culturen.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken