Publieke omroepen best bekeken in februari 2023
- Media
- 8 mrt 2023 @ 08:32
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 mrt 2023 @ 08:32
- Michiel van Zaane
De publieke omroepen werden in februari 2023 het best bekeken met een gemiddeld marktaandeel van 36,4% over de hele dag. De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 190 minuten per dag. Dat blijkt uit het maandoverzicht van de kijkcijfers van Stichting KijkOnderzoek.
Van die 190 minuten kijktijd per dag zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken) ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In februari 2023 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 145 minuten. In februari 2022 was dit 170 minuten.
De publieke omroepen behaalden in februari 2023 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 36,4%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 23,8% en de Talpa Network zenders 16,8%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 38,8%, de zenders van RTL Nederland 27,0% en de Talpa Network zenders 18,6%.
Meest bekeken programma's en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door de finale van Heel Holland Bakt op NPO1 op 5 februari. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 3,6 miljoen kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 4,5 miljoen.
Uitgesteld kijken
Er werd in februari gemiddeld 35 minuten per dag uitgesteld gekeken. In januari was dit 34 minuten. Het programma Wie is de mol van 11 februari op NPO1 had met 1.865.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

