Frank Bitter wordt managing director van PHD

- Media
- 17 jan 2024 @ 15:02
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenMarketing
- 17 jan 2024 @ 15:02
- Peter van Woensel Kooy
Omnicom Media Group stelt per 1 maart 2024 Frank Bitter aan als managing director van PHD Nederland. Hij maakt de overstap van Candid, waar hij CEO van de mediatak was.
Dat impliceerde leiding geven aan de bureaus M2|OC, Stroom plus de overkoepelende people, finance en media investment teams. Eerder was Bitter lange tijd werkzaam bij MediaCom, waar hij CEO Nederland was en later, als onderdeel van het EMEA team, verantwoordelijk voor 20 landen in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Hij werd vakbreed bekend wegens zijn bestuurslidmaatschap van IAA DAC, dat dit jaar nieuwe gestalte krijgt in vorm van IAA Benelux. ook won hij diverse Amma's.
Patrick Molleman, CEO Omnicom Media Group Nederland reageert op de benoeming: 'We zijn ontzettend blij met de aanstelling van Frank. Hij neemt een bak aan ervaring mee, is een klantenman pur sang en is in staat complexe klantuitdagingen om te zetten naar resultaat gedreven oplossingen. Daarnaast is Frank een echte verbinder en een enthousiaste leider die in staat is om PHD naar de volgende fase te loodsen.'
Frank Bitter: 'Ik ben altijd onder de indruk geweest van de onderscheidende visie en sterke cultuur van PHD. De mensen hebben een aanstekelijke ambitie en het bureau heeft veel potentie. Ik heb dan ook heel veel zin om samen met het team verder te bouwen aan een succesvol bureau dat het verschil maakt voor klanten.'
Het proces voor de zoektocht naar een nieuwe managing director van PHD is uitgevoerd door Result Recruitment, melden de partijen nog.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming tegen Big Tech voor
- HBO Max personaliseert sportreclame
Laatste Nieuws
- HBO Max personaliseert sportreclame11-07-2025
- OMS voegt SoundCloud en Sonos Radio... 11-07-2025
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers