Erik van Aalst algemeen directeur WPG Uitgevers

- Media
- 17 jan 2025 @ 08:25
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 jan 2025 @ 08:25
- Kel Koenen
Erik van Aalst is per 1 januari 2025 aangetreden als algemeen directeur van WPG en volgt daarmee interim directeur Wiet de Bruijn op.
Van Aalst is sinds mei 2021 in dienst van WPG Uitgevers als CFO en heeft in de afgelopen periode samen met interim directeur De Bruijn leiding gegeven aan het uitgeefbedrijf. 'Erik van Aalst kent de organisatie goed. Zijn verbindende kwaliteiten en visie op de toekomst zijn datgene wat WPG nu nodig heeft', zegt Pamela Boumeester, voorzitter van de Raad van Commissarissen.
Van Aalst kijkt ernaar uit om WPG de komende tijd te leiden met veel trots op de uitgeverijen, de auteurs, de merken en vooral de mensen. WPG heeft zich inmiddels volledig gefocust op het uitgeven van verhalen en staat er inmiddels weer goed voor. ‘Ik ben ervan overtuigd dat we een mooie en succesvolle toekomst tegemoet gaan samen met de fantastische collega’s van WPG’ voegt Van Aalst toe.
Er komt geen opvolging voor de functie van CFO bij WPG waarbij de werkzaamheden van Van Aalst worden verdeeld binnen de staf van het bedrijf.
WPG Uitgevers is een zelfstandige Nederlandse uitgeverij van boeken en tijdschriften. De groep omvat onder meer de uitgeverijen A.W. Bruna, De Bezige Bij, Xander, Thomas Rap, Leopold en de tijdschriften Vrij Nederland, Psychologie Magazine en Happinez. De aandelen zijn eigendom van de Stichting Weekbladpers.
Foto: Black Beach Studios
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

