Wie waren de winnaars van 2013?
- Media
- 28 dec 2013 @ 12:24
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesPrintMarketing
- 28 dec 2013 @ 12:24
- Jeroen Mirck
Het aftellen is begonnen, 2014 nadert met rasse schreden. Hoog tijd dus voor de eindejaarslijstjes. Aangezien er daar al veel te veel van bestaan, hou ik het kort. Wie waren in reclame, marketing en media de échte winnaars van afgelopen jaar?
Voor MarketingTribune hou ik sinds september dagelijks het laatste medianieuws bij. Sinds oktober bak ik daar bovendien wekelijks een top-6 van met de meest markante nieuwsfeiten van de afgelopen week. Wat doe je dan in week 52, als het jaar er bijna op zit en iedereen aan de kalkoen of straks de champagne zit? Dan maak je een ranglijst met de allerbeste vakgenoten van het jaar. Dit zijn ze, als je de cijfers mag geloven:
Waar winnaars zijn, heb je ook verliezers. De meesten kennen we niet, willen we niet meer kennen of gaan we razendsnel vergeten. Toch zijn er ook grote marktpartijen die dit jaar met veel kabaal onderuit gingen. Voor hen wacht in 2014 herstel en een nieuwe uitdaging.
Denk aan de mediabedrijven die moest reorganiseren: TMG (dat Hyves ophief) en WPG (dat boegbeeld Opzij wil verkopen), maar de grootste verliezer van 2013 is toch echt Sanoma. De reorganisatie in Nederland was van ongekende proporties. Inmiddels snoeit Sanoma ook in België en Tsjechië, dus is het einde nog niet in zicht. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het publieke geruzie met John de Mol over SBS.
Hopelijk brengt het komende jaar een ommekeer voor de uitgeefwereld. Veel succes iedereen in 2014!
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- mediaweek
- communicatie
- Olli
- Roel Welsing
- Etcetera
- journalist
- 2013
- marketeer
- winnaars
- Triodos
- Rijksmuseum
- medianieuws
- De Correspondent
- MarketingTribune
- Sanoma
- Rob Wijnberg
- Linda
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

