Wie waren de winnaars van 2013?
- Media
- 28 dec 2013 @ 12:24
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesPrintMarketing
- 28 dec 2013 @ 12:24
- Jeroen Mirck
Het aftellen is begonnen, 2014 nadert met rasse schreden. Hoog tijd dus voor de eindejaarslijstjes. Aangezien er daar al veel te veel van bestaan, hou ik het kort. Wie waren in reclame, marketing en media de échte winnaars van afgelopen jaar?
Voor MarketingTribune hou ik sinds september dagelijks het laatste medianieuws bij. Sinds oktober bak ik daar bovendien wekelijks een top-6 van met de meest markante nieuwsfeiten van de afgelopen week. Wat doe je dan in week 52, als het jaar er bijna op zit en iedereen aan de kalkoen of straks de champagne zit? Dan maak je een ranglijst met de allerbeste vakgenoten van het jaar. Dit zijn ze, als je de cijfers mag geloven:
Waar winnaars zijn, heb je ook verliezers. De meesten kennen we niet, willen we niet meer kennen of gaan we razendsnel vergeten. Toch zijn er ook grote marktpartijen die dit jaar met veel kabaal onderuit gingen. Voor hen wacht in 2014 herstel en een nieuwe uitdaging.
Denk aan de mediabedrijven die moest reorganiseren: TMG (dat Hyves ophief) en WPG (dat boegbeeld Opzij wil verkopen), maar de grootste verliezer van 2013 is toch echt Sanoma. De reorganisatie in Nederland was van ongekende proporties. Inmiddels snoeit Sanoma ook in België en Tsjechië, dus is het einde nog niet in zicht. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het publieke geruzie met John de Mol over SBS.
Hopelijk brengt het komende jaar een ommekeer voor de uitgeefwereld. Veel succes iedereen in 2014!
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- communicatie
- Rob Wijnberg
- Triodos
- mediaweek
- medianieuws
- Roel Welsing
- winnaars
- Olli
- marketeer
- De Correspondent
- 2013
- Rijksmuseum
- Etcetera
- Linda
- journalist
- Sanoma
- MarketingTribune
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

