[column] Top 5-TikTok-trends: Mean Girls, Mariah en het skeerste account van TikTok

[column] Top 5-TikTok-trends: Mean Girls, Mariah en het skeerste account van TikTok
  • Media
  • 6 nov 2023 @ 10:59
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Thamar en Justine van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1. VIRAL: Walmart’s Mean Girls-reünie

We hebben eigenlijk maar twee woorden voor de nieuwe Black Friday-commercial van de Amerikaanse winkelketen Walmart: SO FETCH! Yes, november is begonnen en dat betekent dat de Halloween-versiering verruild wordt voor lampjes, ballen en glitters, in afwachting van de snel naderende feestdagen. In Amerika beginnen die al eind deze maand met Thanksgiving, direct gevolgd door koopjesfestijn Black Friday. Daar zet Walmart dit jaar vól op in met een campagne die niet alleen goud verdient, maar dat hoogstwaarschijnlijk ook heeft gekost. Het concern bokste het voor elkaar om nagenoeg de volledige cast (Regina George, you will be missed) van de cultklassieker Mean Girls (2004) te herenigen voor een reünie en het resultaat is fan-tas-tisch. Lindsay Lohan, Amanda Seyfried en zelfs Missy Elliot zijn van de partij en brengen de filmhit uit 2004 op briljante wijze weer tot leven in de commercial, die bíjna door zou kunnen voor de officiële trailer van een mogelijk vervolg. De video heeft in amper twee dagen tijd al bijna twee miljoen views bij elkaar geharkt en Walmart lijkt nog láng niet klaar. Inmiddels is ook al een tweede video verschenen, waarin het befaamde ‘Burn Book’ een hoofdrol speelt. Zo. On. Point. Dit is marketing op het hoogste niveau.

 


@walmart On Wednesdays, we wear pink…& shop deals. 💅🏽💅🏿💅🏼 #BlackFridayDeals go live next week—link in bio. #BlackFriday ♬ original sound - Walmart

 

2. FILTER - Turbo Polyp

Wie kent ‘m niet, het Man Bijt Hond-fragment waarin kermisfan Maikel zijn liefde voor de Turbo Polyp deelde. Zijn “Okayyy, let’s go!” is nu, bijna vijftien jaar na dato, terug van weggeweest en wel als CapCut-sjabloon. Het wordt in steeds meer TikTok video’s gebruikt om bepaalde herkenbare situaties die lichtelijk teleurstellend of ongemakkelijk zijn te verbeelden, zoals dit fijne voorbeeld van zorgmedewerker en creator BroederJoep. Een simpel toepasbare trend waarmee je in iedere branch wel uit de voeten kunt. Dus waar wacht je nog op? #OkayyyLetsGo



3. SOUND - I’m Just A Girl

Het lijkt wel de week van de nostalgie, want ook de derde trend is er één uit de oude doos. Althans, niet de trend, wel de sound. Het nummer Just A Girl van 90’s band No Doubt (met Gwen Stefani) wordt momenteel namelijk volop gebruikt op het platform. Voornamelijk onder video’s met, over of door vrouwen, waarin ze hun meisjesachtige ervaringen, keuzes, hoogtepunten én missers onderstrepen. Een slimme zet om de sound te gebruiken bij leuke content met vrouwelijke collega’s, of bijvoorbeeld voor het uitlichten van nieuwe damesproducten of -collecties.


@annamoraan

so sorry to the red monster truck I backed into

♬ Just A Girl - No Doubt

4. VIRAL: It’s time

En wéér iemand die terug van weggeweest is: Mariah Carey. De zangeres - die nog altijd de best scorende kersthit aller tijden in handen heeft - maakt de laatste jaren een steeds grotere happening van het inluiden van de kerstperiode. Ook dit jaar laat ze dat moment niet onopgemerkt voorbijgaan. Al bijna 70 miljoen (!) TikTokkers zagen hoe op 1 november klokslag 12.00 uur een grote kluis opende, waarin de popprinses uit een blok ijs gehakt werd door verschillende Halloween-engerds. Uiteindelijk ‘breekt’ ze het ijs hoogstpersoonlijk met haar bizar hoge noten, waarna er gedanst en gespeeld wordt in nepsneeuw door Mariah, haar eigen kinderen en wat bijfiguren in foute kersttruien. Het moge duidelijk zijn: Mariah is klaar voor de kerst en hopelijk ben jij dat na het zien van deze viral ook, want dít is jouw teken om vast met je kerstcontent aan de slag te gaan. Go, go, go!


 


@mariahcarey It’s…… TIME!!! 🎃🧊🎄 #MariahSZN ♬ original sound - Mariah Carey

5. ACCOUNT - Aldi

Humor, zelfspot, creativiteit en hélemaal op de doelgroep. Ja, supermarktketen Aldi snapt precies wat men op TikTok wil zien. Het account van de discount-supermarkt - naar eigen zeggen “het skeerste account op TikTok” - haakt goed in op virals en trends, maar tovert ook genoeg verrassende content uit de eigen hoge hoed. Hierin proberen ze vooral de TikTokker met de kleine portemonnee aan te spreken, door situaties uit ‘het low budget-leven’ flink uit te vergroten, met bijzonder lollige video’s als resultaat. Niet alleen de concepten en uitwerkingen zijn top, maar ook de captions zijn spot-on. Deze week een dik verdiende (en helemaal gratis #skeer) shout-out voor Aldi.

 

 

 


RXML parse error: Invalid URL: Standards.URI: got a relative URI (no scheme) lacking a base_uri!

 | <insert href="">
 | <set type=RXML.t_xml(text/xml, none) variable="var.media-contents">
 | <cache enable-protocol-cache="yes">

@mariahcarey It’s…… TIME!!! 🎃🧊🎄 #MariahSZN ♬ original sound - Mariah Carey

Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken