Albert Heijn domineert online markt

Albert Heijn domineert online markt
  • Online
  • 5 jun 2018 @ 11:44
  • 11955 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerceOnderzoek

Albert Heijn heeft met AH.nl een Web Performance Score van 90 behaald en scoort hiermee het best, zo blijkt uit onderzoek van WUA. Maar liefst 98 procent van de deelnemers heeft Albert Heijn gevonden en de conversie ligt ruim 4 keer zo hoog als die van de belangrijkste concurrent Jumbo.com.

Onderzoeksbureau WUA onderzocht afgelopen maand de consumentenervaring onder 200 consumenten bij het kopen van online boodschappen. Op alle digital performance-gebieden uit het WUA Web Performance Model scoort Albert Heijn beter dan de concurrentie. Albert Heijn scoort ook hoog op customer experience: op de thema’s Look&Feel, Aanbod en Merk blijft Albert Heijn de concurrentie in de eerste Indruk fase overal voor.

Jumbo.com heeft in het onderzoek een goede Web Performance Score (74). Deze partij scoort in de Verdiepingsfase beter dan Albert Heijn op het thema Aanbod. 83 procent van de consumenten wist Jumbo te vinden, maar uiteindelijk zou slechts 11 procent de boodschappen bij Jumbo bestellen.

5 Toplevel Insights uit dit online boodschappen onderzoek:

•   Het conversiepercentage van AH.nl ligt ruim 4 keer hoger dan dat van de belangrijkste concurrent Jumbo.com.

•  98 procent van de consumenten aan het onderzoek heeft AH.nl gevonden.

•  De online boodschappenmarkt wordt verdeeld onder de grote Nederlandse supermarkten. Picnic.nl wordt als enige niet-supermarkt voldoende gevonden in dit onderzoek.

•  AH.nl zet de sterkste eerste indruk neer, maar heeft volgens de consument nog wat slagen te maken ten opzichte van concurrent Jumbo op het gebied van prijsperceptie.

•  Uiteindelijk krijgt AH.nl bijna 4 keer vaker de Voorkeur dan Jumbo.com.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken