Albert Heijn domineert online markt
- Online
- 5 jun 2018 @ 11:44
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerceOnderzoek
- 5 jun 2018 @ 11:44
- Redactie Online
Albert Heijn heeft met AH.nl een Web Performance Score van 90 behaald en scoort hiermee het best, zo blijkt uit onderzoek van WUA. Maar liefst 98 procent van de deelnemers heeft Albert Heijn gevonden en de conversie ligt ruim 4 keer zo hoog als die van de belangrijkste concurrent Jumbo.com.
Onderzoeksbureau WUA onderzocht afgelopen maand de consumentenervaring onder 200 consumenten bij het kopen van online boodschappen. Op alle digital performance-gebieden uit het WUA Web Performance Model scoort Albert Heijn beter dan de concurrentie. Albert Heijn scoort ook hoog op customer experience: op de thema’s Look&Feel, Aanbod en Merk blijft Albert Heijn de concurrentie in de eerste Indruk fase overal voor.
Jumbo.com heeft in het onderzoek een goede Web Performance Score (74). Deze partij scoort in de Verdiepingsfase beter dan Albert Heijn op het thema Aanbod. 83 procent van de consumenten wist Jumbo te vinden, maar uiteindelijk zou slechts 11 procent de boodschappen bij Jumbo bestellen.
5 Toplevel Insights uit dit online boodschappen onderzoek:
• Het conversiepercentage van AH.nl ligt ruim 4 keer hoger dan dat van de belangrijkste concurrent Jumbo.com.
• 98 procent van de consumenten aan het onderzoek heeft AH.nl gevonden.
• De online boodschappenmarkt wordt verdeeld onder de grote Nederlandse supermarkten. Picnic.nl wordt als enige niet-supermarkt voldoende gevonden in dit onderzoek.
• AH.nl zet de sterkste eerste indruk neer, maar heeft volgens de consument nog wat slagen te maken ten opzichte van concurrent Jumbo op het gebied van prijsperceptie.
• Uiteindelijk krijgt AH.nl bijna 4 keer vaker de Voorkeur dan Jumbo.com.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing