Albert Heijn domineert online markt
- Online
- 5 jun 2018 @ 11:44
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerceOnderzoek
- 5 jun 2018 @ 11:44
- Redactie Online
Albert Heijn heeft met AH.nl een Web Performance Score van 90 behaald en scoort hiermee het best, zo blijkt uit onderzoek van WUA. Maar liefst 98 procent van de deelnemers heeft Albert Heijn gevonden en de conversie ligt ruim 4 keer zo hoog als die van de belangrijkste concurrent Jumbo.com.
Onderzoeksbureau WUA onderzocht afgelopen maand de consumentenervaring onder 200 consumenten bij het kopen van online boodschappen. Op alle digital performance-gebieden uit het WUA Web Performance Model scoort Albert Heijn beter dan de concurrentie. Albert Heijn scoort ook hoog op customer experience: op de thema’s Look&Feel, Aanbod en Merk blijft Albert Heijn de concurrentie in de eerste Indruk fase overal voor.
Jumbo.com heeft in het onderzoek een goede Web Performance Score (74). Deze partij scoort in de Verdiepingsfase beter dan Albert Heijn op het thema Aanbod. 83 procent van de consumenten wist Jumbo te vinden, maar uiteindelijk zou slechts 11 procent de boodschappen bij Jumbo bestellen.
5 Toplevel Insights uit dit online boodschappen onderzoek:
• Het conversiepercentage van AH.nl ligt ruim 4 keer hoger dan dat van de belangrijkste concurrent Jumbo.com.
• 98 procent van de consumenten aan het onderzoek heeft AH.nl gevonden.
• De online boodschappenmarkt wordt verdeeld onder de grote Nederlandse supermarkten. Picnic.nl wordt als enige niet-supermarkt voldoende gevonden in dit onderzoek.
• AH.nl zet de sterkste eerste indruk neer, maar heeft volgens de consument nog wat slagen te maken ten opzichte van concurrent Jumbo op het gebied van prijsperceptie.
• Uiteindelijk krijgt AH.nl bijna 4 keer vaker de Voorkeur dan Jumbo.com.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese gebruikers en vergroot...
- NS Stations lanceert game met kortingsacties voor reizigers
- Kaart wint van appje bij verjaardagen
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met Airmail
- Etos viert 100.000 volgers met luierdonatie
- [column] Human Intelligence als gamechanger in een AI-tijdperk
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
- Etos viert 100.000 volgers met... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes