Stichting ALS lanceert Eyes Bucket Challenge
- Online
- 28 aug 2020 @ 09:36
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentSocial media
- 28 aug 2020 @ 09:36
- Lucas Boon
Om aandacht te vragen voor de spierziekte ALS lanceert Stichting ALS Nederland in samenwerking met social media-bureau Daily Dialogues de 'Eyes Bucket Challenge'.
Dit is het vervolg op de Ice Bucket Challenge in 2014, waar mensen werden uitgedaagd om binnen 24 uur een emmer koud water over zich heen te gieten. Deed je dat niet, dan moest je doneren.
Bij de nieuwe Eyes Bucket Challenge, een AR-filter op Instagram, knippert de deelnemer met zijn ogen om op die manier een emmer water over een online poppetje heen te kieperen. De deelnemer deelt vervolgens zijn (of haar) score als printscreen en daagt zijn vrienden uit.
Gerrit Jan Blonk, directeur van Stichting ALS Nederland, zegt: 'Wij zijn het eerste goede doel dat via een filter op social media zijn achterban oproept om in actie te komen. Wist je trouwens dat veel ALS-patiënten noodgedwongen goed zijn in de Eyes Bucket Challenge? Wanneer door ALS hun spraakvermogen en spierkracht uitvallen, communiceren ze via een oogbestuurde computer.'
Sjef Kerkhofs, managing director bij Daily Dialogues (onderdeel van Candid), vult aan: 'In tijden van corona waar iedereen nog op zoek is naar 'het nieuwe normaal', is het belangrijk om goede doelen te blijven ondersteunen, zodat zij hun belangrijke werk kunnen voortzetten. Mooi dat wij daar op deze manier een bijdrage aan kunnen leveren.'
Bekijk het Instagram-filter hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
- Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend31-10-2025
- Prime Video lanceert The Moderators... 22-10-2025
- Thuiswinkel.org lanceert campagne... 21-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

