Musk: meer betalende abonnees, minder advertenties op Twitter

- Online
- 9 mei 2022 @ 13:33
- 8642 x gelezen
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 mei 2022 @ 13:33
- 8642 x gelezen
- Michiel van Zaane
Elon Musk, die een bod heeft gedaan om Twitter over te nemen, zet in op meer betalende abonnees om de omzet te verhogen. Inkomsten uit advertenties zouden een kleiner deel van de omzet moeten gaan uitmaken. Dat meldt de New York Times op basis van een pitch die de krant zou hebben ingezien.
Musk verwacht dat Twitter in 2028 159 miljoen betalende abonnees heeft die een jaaromzet van 10 miljard dollar (zo’n 9,3 miljard euro bij de huidige koers) zullen genereren. Vorig jaar introduceerde Twitter al het Twitter Blue-abonnement, waarbij gebruikers voor 2,99 dollar per maand onder meer een undo-knop krijgen, geen advertenties zien en de app naar eigen inzicht kunnen aanpassen. Musk wil inzetten op groei van dit abonnement, naar 69 miljoen abonnees in 2025 en 159 miljoen in 2028. Daarnaast zou er nog een nieuwe, voorlopig X genoemde abonnementsvorm komen, die 9 miljoen inschrijvers in 2023 moet hebben en 104 miljoen in 2028. Eerder hintte Musk er al op dat overheden en bedrijven een kleine bedrage moeten gaan betalen in de toekomst.
Twitter zou in 2028 in totaal 26,4 miljard dollar (25 miljard euro) moeten omzetten, waarvan maximaal 45% uit advertenties. Het totale aantal gebruikers zou in 2028 931 miljoen moeten bedragen (nu 231 miljoen). De overname van Twitter door Musk is op dit moment nog niet goedgekeurd door de diverse mededingingsautoriteiten.
Foto: rokastenys/123RF.COM.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Thomas Lubert van Wijnvoordeel: Als... 20-05-2022
- Google en Twitter niet aansprakelijk... 18-05-2022
- ACM verduidelijkt regels voor... 18-05-2022
- [branded content] Zo ontwerp je een... 18-05-2022
- Marketingfacts lanceert nieuwe website17-05-2022
- Regels en toezicht voor influencers... 17-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres