Otrium en Ruigrok NetPanel: 'Alle kleding moet gedragen worden'

Otrium en Ruigrok NetPanel: 'Alle kleding moet gedragen worden'
  • Online
  • 10 jun 2022 @ 08:00
  • 24894 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • E-commerce

Jeroen Hermans is Senior Research Consultant bij Ruigrok NetPanel en Sophie Kromhof Head of User Engagement bij Otrium. Samen presenteren zij tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

De titel van de presentatie luidt Hoe Otrium zijn marketingstrategie bouwt op grondige kennis van de doelgroep. Hermans: ‘Otrium is een Nederlandse tech/fashion scale-up die volop in ontwikkeling is. De missie van Otrium is dat “alle kleding gedragen moet worden”. Om te groeien als merk en te werken aan het vervullen van de missie, is het essentieel voor Otrium om te begrijpen wie hun klanten zijn, wat zij willen en waarom zij shoppen bij Otrium.’ Samen met Sophie Kromhof, Head of User Engagement bij Otrium, vertelt Hermans hoe inzicht in de drijfveren en behoeften van klanten bijdraagt aan het optimaliseren van de marketingstrategie. Zij laten concrete voorbeelden zien zoals verbeteringen aan de customer journey, communicatie en marketingacties.

1 Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
SK: ‘Om marketingcollega’s te inspireren met onze presentatie.’

2 Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
JH: ‘Het kunnen ontmoeten van andere enthousiaste vakgenoten. Het samenkomen en naar elkaar luisteren, maakt dat we leren en de dag erna met nieuwe inspiratie aan de slag gaan. Het naar elkaar luisteren geldt trouwens niet alleen voor de presentaties, maar ook tijdens gesprekken met elkaar op het middenterrein, in de rij of op de borrel na afloop. Er zijn op zo’n samenkomst zoveel momenten waar je door contact met anderen kunt leren.’
SK: ‘Een samenkomst zoals NMD biedt inspiratie voor elke marketeer maar ook een platform om trends, kansen en kennis uit te wisselen.’


3 Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
JH: ‘Dat het goed kennen en begrijpen van je doelgroep heel belangrijk is om te kunnen groeien als merk en organisatie.’

4 Wat is je persoonlijke drijfveer?
SK: ‘Otrium’s missie is om ervoor te zorgen dat alle kleding gedragen wordt. Een missie die helaas nog geen realiteit is. Veel onverkochte kleding wordt verbrandt of eindigt als vuilnis . Ik vind het belangrijk om voor een bedrijf te werken dat verder kijkt dan alleen eigen impact, maar ook deze wereld een stukje beter wil maken door middel van het business model.’


5 Is er nog marketing buiten internet?
JH: ‘Dat lijkt me wel! Metaverse van Mark Zuckerberg is – gelukkig - nog geen realiteit. Er is nog heel veel leven buiten de online wereld van het internet. En waar leven is, is marketing.’
SK: ‘Zeker en als ik het op mezelf betrek: ‘k raak geïnspireerd door merken, zowel online als offline. Zodra ik naar buiten stap, zie ik mensen met bepaalde kledingmerken, een bushokje met een statement ad of word ik verrast met een filler in een magazine. Ik denk dat zowel online als offline marketing elkaar kunnen versterken en daardoor zeker nog ruimte is voor marketing buiten het internet.’

Over Sophie Kromhof van Otrium
Als Head of User Engagement bij online fashionoutlet Otrium zorgt Sophie Kromhof ervoor dat klanten blijven terugkomen. Sophie en haar team maken gebruik van klantinzichten, vele datapunten en bepalen de juiste touchpoints in elke klantreis. Op die manier zorgen Sophie en haar team dat we op het juiste moment de juiste content op het juiste kanaal aan onze klanten laten zien.

Over Jeroen Hermans
Als Senior Research Consultant bij Ruigrok NetPanel helpt Jeroen merken betere beslissingen te nemen door hun doelgroep een stem te geven. Hij helpt bedrijven beter naar hun doelgroepen te luisteren en hen ook echt te begrijpen. Met maatwerk onderzoek (kwalitatief en kwantitatief), workshops en advies werkt Jeroen samen met opdrachtgevers aan klantgerichte communicatie, dienstverlening en de ontwikkeling van hun product(en). Daarnaast is hij bestuurslid van SMART: Starting Marketing And Research Talent. Samen met enkele anderen zorgt hij ervoor dat jonge, enthousiaste talenten op het gebied van marketing en onderzoek elkaar ontmoeten en inspireren.

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de spotlights. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken