Feyenoord en joodse sponsor hebben ruzie
- Sponsoring
- 1 nov 2016 @ 17:06
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkRechtenSponsoringVoetbal
- 1 nov 2016 @ 17:06
- Redactie Sponsoring
Voetbalclub Feyenoord ligt al twee jaar overhoop met sponsor EZ Trader. Dit bedrijf van de joodse ondernemer Shimon Citron wil stoppen als sponsor vanwege de spreekkoren tijdens wedstrijden met Ajax: 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas.'
Citron was gechoqueerd na een wedstrijd Feyenoord-Ajax in 2014, waar het gesis van ontsnappend gas dat te horen was in De Kuip hem 'dwars door zijn ziel sneed'. De ondernemer belde direct na die wedstrijd (Ajax won ook nog eens met 0-1) zijn advocaat om het contract met de Rotterdamse voetbalclub per direct te beëindigen.
Feyenoord vocht dit aan bij een speciale arbitragecommissie. De Joodse zakenman mag dan gekwetst zijn, hij moet gewoon betalen, aldus de Kuipclub. Bovendien eisen de Rotterdammers een rectificatie van Citron vanwege negatieve uitlatingen over de club.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
- Go Ahead Eagles lanceert exclusieve... 14-10-2025
- Ikea steunt Natuurmonumenten: 'Geef... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

