Nike sluit levenslange deal met Ronaldo

Nike sluit levenslange deal met Ronaldo
  • Sponsoring
  • 10 nov 2016 @ 15:33
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • MerkenSponsoringVoetbal

Sportmerk Nike tast diep in de buidel om topvoetballer Cristiano Ronaldo 'levenslang' aan zich te binden. De deal levert de Portugese baltovenaar maar liefst 24 miljoen dollar per jaar op. Over geld heeft Ronaldo sowieso niet te klagen, want ook zijn contract met Real Madrid werd verlengd tegen verbeterde voorwaarden. De Madrileense voetbalclub betaalt hem voortaan een jaarsalaris van ruim 21 miljoen euro.

Berekend in euro's houden salaris en de sponsordeal met Nike elkaar goed in evenwicht: allebei ongeveer 21 miljoen euro. De oude overeenkomst met Nike bedroeg 'slechts' 15 miljoen euro per jaar.

Reden voor Metro om te berekenen wat Ronaldo per maand, dag, uur, minuut en seconde verdient, gebaseerd op deze verbeterde jaarinkomsten van ruim 42 miljoen euro. Dan kom je uit op 3.567.451 euro per maand, 118.915 euro per dag, 4.954 euro per uur, 82 euro per minuut en 1,4 euro per seconde. Voor wat het waard is. 

Afgelopen zomer werd Ronaldo door Forbes uitgeroepen tot rijkste atleet ter wereld. Nooit eerder lukte het een voetballer om bovenaan die lijst van het Amerikaanse tijdschrift te eindigen. Met maar liefst 77 miljoen euro was de Portugees de onbetwiste koploper op de lijst met rijkste sporters. 

Ronaldo verdient natuurlijk niet alleen geld bij Real Madrid en Nike. Hij is ook het gezicht van bijvoorbeeld Armani, Emirates en Coca-Cola. En dat zijn alleen nog de bekendste merken waar hij zijn naam aan heeft verbonden. Bovendien heeft hij ook nog eens zijn eigen kledingmerk en hotelketen. 




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken