Campagne van Eredivisie viert stadioncultuur

Campagne van Eredivisie viert stadioncultuur
  • Sponsoring
  • 11 sep 2018 @ 12:00
  • 16177 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • FanVoetbalCampagnesTijdschriftenStorytelling

De Eredivisie CV trapt deze week af met de campagne ‘Naar het stadion’, een reeks initiatieven om het Nederlandse stadionbezoek te vieren. Deze campagne duurt het hele seizoen.

De aftrap gebeurt in Santos Magazine, een tijdschrift waarin voetbalcultuur centraal staat, met een speciale uitgave onder de titel 'Naar het stadion'. Deze publicatie vormt de aftrap van de campagne die bestaat uit bijzondere fotoreportages, video's, columns en de Dagen van het Uitvak. Alles staat hierbij in het teken van de beleving in stadions. 

'Het Nederlandse voetbal hoort qua stadionbezetting nog altijd tot de wereldtop', zegt Alex Tielbeke, directeur Eredivisie CV. 'We hebben soms de neiging het buitenlandse voetbal te romantiseren, maar vergeten dat Nederland een heel rijke supporters- en stadioncultuur heeft. Iedere club en ieder stadion heeft zijn eigen karakter en identiteit. Juist dat willen we nu op een mooie manier onder de aandacht brengen.'

Santos Magazine, een collectief van gerenommeerde schrijvers, fotografen en ontwerpers, verzorgt de creatieve inhoud van de campagne. Deze week verschijnt het tijdschrift en de komende twee speelrondes staan de Dagen van het Uitvak gepland. Supporters die aankomend of volgend weekend meereizen naar een uitwedstrijd van hun Eredivisieclub, krijgen een gratis exemplaar van het magazine aangeboden.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken