Sportbedrijf Rotterdam werkt samen met ConspiracySinc

Sportbedrijf Rotterdam werkt samen met ConspiracySinc
  • Sponsoring
  • 24 mei 2019 @ 13:41
  • 19695 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ActivatieCampagnesEndorsementSport

Alle Rotterdammers in beweging krijgen, dat is een belangrijk doel van Gemeente Rotterdam. Hiervoor heeft Sportbedrijf Rotterdam de hulp ingeroepen van ConspiracySinc als strategische en creatieve partner.

'We kijken uit naar fantastische campagnes die mensen aanzet om te gaan bewegen met en bij ons', zegt Lianne den Haan, verantwoordelijk voor marketing en communicatie bij Sportbedrijf Rotterdam. Om de samenwerking af te trappen is gestart met een campagne om mensen een sprong in het diepe te laten wagen, getiteld ‘Sport met een natte T’.

Qua gezonde beweging gaat er niets boven aquasport. Met een waterige workout train je meer spieren dan op het droge en belast je tegelijkertijd minder gewrichten. Toch worden aquasporten door velen gezien als ingewikkeld, bejaard of elitair. Voor SBR hoog tijd om dit om te draaien met een campagne die duidelijk maakt dat aquasport er is voor alle Rotterdammers.

'Sport met een natte T' legt de nadruk op aquasport op z'n Rotterdams. Floatfit, bijvoorbeeld, is gewoon 'je eigen fit drijven' en het snel klinkende Swimfast is 'je eigen helemaal uit je verschoning lopen te zwemmen'. En zo zijn er wel tien sporten die je als rechtgeaarde Rotterdammer prima kunt beoefenen. 

Roel Pot als boegbeeld

Het startsein voor de campagne wordt gegeven door ras-Rotterdammer Roel Pot. Om de actie direct goed te beginnen geeft Roel een les Floatfit. 'Op het eerste gezicht klinkt het allemaal ook behoorlijk ingewikkeld, met al die Engelse benamingen enzo. Floatfit, Aquabootcamp, Swimfast... je denkt al gauw; pleurt op joh, laat lekker zitten! Da's toch niks voor mij. Maar in werkelijkheid lijkt het allemaal veel ingewikkelder dan het is. Bij aquabootcamp leg je gewoon drie kwartier lang te sjouwen met een heleboel water. Daar kan geen sportschool tegenop; dat kan ik je wel vertellen.'

In een serie korte video's probeert Pot de aquasporten uit en de serie wordt online en in een social campagne geladen. 

Natte-haren-selfie

Naast de serie waarin Roel Pot Rotterdammers oproept om mee te aqua’en, is er een rijke inzet van middelen uiteen gezet. Zo is er veel aandacht en detail voor de aankleding van alle sportlocaties, inzet voor regionale media en een uitgebreide online strategie om de verschillende doelgroepen specifiek te kunnen targeten. 
Tot slot is er een ‘Natte haren selfie- wall’ op locaties om Rotterdammers te activeren. Met deze actie kunnen deelnemers mooie prijzen winnen, die weer gericht zijn op sport en beweging. En dat, is uiteraard waar het allemaal om draait.

ConspiracySinc is een all-round creative agency. Vanuit thuisbasis Amsterdam bedient het bureau een internationaal klantenbestand, met klanten als Nationale-Nederlanden, Coty, Prime Minister’s Office Dubai, Samsung, CBRE, Adecco en nu dus ook Sportbedrijf Rotterdam. Gebaseerd op culturele en data-gedreven insights, gecombineerd met de mogelijkheden van digital-tech bedenkt en creëert het bureau business-changing concepten die het verbinden van mensen en bedrijven altijd ten grondslag hebben liggen. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken