Speciale bouwsels 100ste editie KLM Open

Speciale bouwsels 100ste editie KLM Open
  • Sponsoring
  • 7 aug 2019 @ 10:38
  • 11641 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Sportmarketing

De voorbereidingen voor de 100ste editie van het KLM Open, van 12 tot en met 15 september op golfbaan The International in Amsterdam zijn in volle gang. Er verrijst onder meer een Albatros VIP Lounge voor titelsponsor KLM en partner ING Private Banking.

Feiten en cijfers

In totaal wordt er op het terrein van golfbaan The International 9.286 m2 aan tijdelijke accommodaties opgebouwd. Dit zijn ontvangstruimtes voor de gasten van partners en sponsoren en publieks- en cateringruimtes. Er worden tribunes gebouwd die plaats bieden aan ruim 2.100 personen. Golfbaan The International biedt daarnaast, dankzij het glooiende landschap, ‘natuurlijke’ tribunes waardoor het publiek, naar verwachting rond de 45.000 personen, het spel vanaf veel plekken goed kan volgen.

100e editie KLM Open ook cijfermatig opvallend

Om de score van de 156 spelers die aan de start van het KLM Open verschijnen bij te houden, wordt zes kilometer glasvezel gelegd. Het publiek wordt langs de holes geleid door 12 kilometer touw. Voor de tijdens het evenement geplande festiviteiten, tijdens het KLM Open, wordt in de 25.500 m2 grote KLM Open Village een podium van 96 m2 opgebouwd. De baan wordt tijdens het toernooi onderhouden door 65 greenkeepers uit 14 verschillende landen, die vooral ’s nachts aan het werk zijn. Het reguliere greenkeepers team van The International telt 15 personen.

Bijzonder deelnemersveld

Niet alleen de opbouw en invulling van het evenement duiden op een bijzondere editie. Met de deelname van Masters-winnaars Sergio Garcia (2017) en Patrick Reed (2018) en oud KLM Open-winnaars Lee Westwood, Thomas Pieters en natuurlijk Joost Luiten, krijgt golf minnend Nederland een hoog staaltje golf te zien.

Jarige KLM kijkt uit naar 100ste editie

Harm Kreulen (foto boven, rechts), directeur KLM Nederland: ‘Wij kijken enorm uit naar deze speciale editie van het KLM Open. In het jaar dat wij zelf ons 100-jarig bestaan vieren is het bijzonder om zo dicht bij het hart van KLM’s hub-operatie zo’n mooi toernooi te kunnen neerzetten. Met een indrukwekkend deelnemersveld en een prachtige setting kunnen wij met onze gasten en alle golfliefhebbers van Nederland een mooi feest vieren.’

Daan Slooter (foto links), toernooidirecteur KLM Open: ‘Het is ongelofelijk wat er elk jaar in anderhalve maand tijd wordt op- en afgebouwd voor het KLM Open. In totaal zijn zo’n 1.500 mensen bij het evenement betrokken, waarvan 1.000 vrijwilligers. Het is een gigantische organisatie. Het is een eer om daar deel van uit te maken.’

Over het KLM Open en de 100ste editie in 2019

De 100ste editie van het KLM Open wordt van 12 tot en met 15 september 2019 gespeeld op golfbaan The International in Amsterdam. Het KLM Open wordt georganiseerd door TIG Sports en ondersteund door titelsponsor KLM en partner ING Private Banking.

foto: Ronald Speijer

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken