Shell en ABN Amro winnen Drum Experience Awards met BrandBase

Shell en ABN Amro winnen Drum Experience Awards met BrandBase
  • Sponsoring
  • 6 dec 2019 @ 00:07
  • 20642 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsoringEvenementActivatieAwards

Twee sponsor-activaties van productiebedrijf BrandBase wonnen woensdag bij de uitreiking van The Drum Experience Awards in Londen. De campagne ‘Game Changers’ voor ABN Amro werd verkozen tot Sponsorship Activation of the Year. Generation Discover Festival van initiatiefnemer Shell won de award voor Open Air Experience of the Year.

Inge Overtoom, Operations Director en partner van BrandBase: 'Ons motto is ‘successful brands do something real’. Daarom creëren we grote en gedurfde experiences door middel van evenementen, producten en promoties. Om onze klanten in staat te stellen meer te durven, meer te doen en meer te bereiken. Het winnen van The Drum Experience Awards voor Game Changers en Generation Discover Festival is een bekroning op de fantastische samenwerking met ABN Amro en Shell.'

Game Changers

Elk jaar worden 300 miljoen tennisballen geproduceerd. Daarvan wordt nauwelijks iets gerecycled. ABN Amro, al ruim 46 jaar trotse sponsor van het World Tennis Tournament, stimuleert de overgang naar een circulaire economie. Daarom kregen de tennisballen dit jaar een nieuw leven. Tijdens het toernooi werden vier nieuwe Game Changers gepresenteerd: de Circular sneaker, een tennisracketdemper, een Bluetooth-speaker en een groene daktegel – allemaal gemaakt met gerecyclede oude tennisballen.

BrandBase ontwikkelde de producten, maakte een campagnefilm en behind-the-scenes video’s van alle producten en organiseerde tijdens het toernooi een expositie om het verhaal te vertellen. De volgende stap? Een Krajicek Playground gemaakt van 50.000 gerecyclede tennisballen.

Generation Discover Festival

Voor het derde jaar op rij vond Generation Discover Festival in 2018 plaats op het Malieveld in Den Haag. Tijdens dit vijfdaagse evenement komen jongeren spelenderwijs in aanraking met wetenschap, techniek en innovatie. In de futuristische domes konden bezoekers energie opwekken door te dansen, deelnemen aan een van de vele workshops, bouwen aan de stad van de toekomst, vliegen met drones, VR-werelden beleven en racen met een zoutwaterauto.

Het Generation Discover Festival, een concept en productie van BrandBase, was grootser dan ooit en trok een recordaantal bezoekers (35.543). Initiatiefnemer Shell is ervan overtuigd dat de denkkracht van scholieren in het basisonderwijs nodig is om de wereld van morgen vorm te geven. Daarom willen Shell en meer dan twintig partners als Nemo, Linde, ABN Amro en Samsung jongeren inspireren hun ideeën over de toekomst te realiseren.

BrandBase is een wereldwijd, full-service creatief productiebedrijf dat bekendstaat om brand experiences. Het bureau werkt onder andere voor Shell, ING, Schiphol, ABN Amro en WNF.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken