[column] Waarin een klein land groot kan zijn
- Algemeen
- 24 mei 2021 @ 08:36
- Link
-
Paul Stamsnijder
oprichter en adviseur
Reputatiegroep - PromotieMarketing
- 24 mei 2021 @ 08:36
- Paul Stamsnijder
Wat een geweldig feest was het Eurovisiesongfestival 2021. Even leek corona verleden tijd. Twee jaar lang is onder de meest ingewikkelde omstandigheden gewerkt aan het grootste muziekfeest op aarde: briljante citymarketing.
Zaterdagavond 22 mei j.l. vormde de climax met de meest spannende finale ooit. Dank aan Sietse Bakker en team, hulde aan het presentatiekwartet Chantal, Edsilia, Jan en Nikkie en al die kampioenen achter de schermen.
Music binds us. Het Eurovisiesongfestival brengt mensen samen. Het is een feest dat in alles over vanzelfsprekende verbinding gaat. Met dank aan Duncan Laurence kreeg het beste van Nederland het podium. Van Jeangu Macrooy tot Afrojack met Glennis Grace en Wulf. Muzikaal was de opbrengst met de winst van de punkrockers van Måneskin niet grandioos, maar daar gaat het ook niet om. Als kitschfestijn is dit ongeëvenaard. De kers op de taart was de projectie van de Italiaanse vlag op het stadhuis aan de Coolsingel. Fraai.
Er is veel, oerhollands commentaar geweest op de 50 miljoen euro die is geïnvesteerd om het festijn mogelijk te maken. Rotterdam zou zich ook nu weer niet ontworstelen aan het tweedestadsyndroom, dat zorgt dat 010 zichzelf steeds opnieuw wil overtreffen. De wederopbouw is nooit af.
Tijdens deze Songfestivalfinale is alle kritiek gelogenstraft. Misschien was het wel de grootste prestatie dat het event gewoon doorging, niet lang nadat Rotterdam Ahoy een noodhospitaal was tijdens het hoogtepunt van corona. Eurovisie 2021 was briljante citymarketing en als land hebben we onze reputatie als televisieproducenten meer dan ooit bevestigd. Laat het een signaal zijn voor als Nederland ook weer de Olympische Spelen wil binnenhalen. Waar een klein land groot in kan zijn. Rotterdam made it happen.
Paul Stamsnijder
reputatie-expert, oprichter De Reputatiegroep
Lees ook deze uitgekomen voorspelling op MarketingTrbune:
Spotify: Italië wint Eurovisie Songfestival 2021
-
Paul Stamsnijder
- Werkt bij: Reputatiegroep
- Functie: oprichter en adviseur
- Website:https://www.reputatiegroep.nl/
- Profiel »
- NPO
- Paul Stamsnijder
- PR
- productie
- Avro Tros
- douze points
- Eurovisiesongfestival
- RPho
- 010
- De Zwaan
- reputatie
- 2021
- citymarketing
- doorbraak
- pandemie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [onderzoek] Gen Z wacht langer met nieuwe smartphone
- Tinder en NJR swipen jongeren naar de stembus
- Unicef roept op: ‘Stem voor ieder kind’ bij Tweede...
- Publieksfavorieten strijden om Boek van het Jaar
- Breda kondigt volgende Dutch Game Week aan
- Basic-Fit start 'Boost Your Mind' op Mentale Gezondheidsdag
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes