[column] Waarin een klein land groot kan zijn
- Algemeen
- 24 mei 2021 @ 08:36
- Link
-
Paul Stamsnijder
oprichter en adviseur
Reputatiegroep - PromotieMarketing
- 24 mei 2021 @ 08:36
- Paul Stamsnijder
Wat een geweldig feest was het Eurovisiesongfestival 2021. Even leek corona verleden tijd. Twee jaar lang is onder de meest ingewikkelde omstandigheden gewerkt aan het grootste muziekfeest op aarde: briljante citymarketing.
Zaterdagavond 22 mei j.l. vormde de climax met de meest spannende finale ooit. Dank aan Sietse Bakker en team, hulde aan het presentatiekwartet Chantal, Edsilia, Jan en Nikkie en al die kampioenen achter de schermen.
Music binds us. Het Eurovisiesongfestival brengt mensen samen. Het is een feest dat in alles over vanzelfsprekende verbinding gaat. Met dank aan Duncan Laurence kreeg het beste van Nederland het podium. Van Jeangu Macrooy tot Afrojack met Glennis Grace en Wulf. Muzikaal was de opbrengst met de winst van de punkrockers van Måneskin niet grandioos, maar daar gaat het ook niet om. Als kitschfestijn is dit ongeëvenaard. De kers op de taart was de projectie van de Italiaanse vlag op het stadhuis aan de Coolsingel. Fraai.
Er is veel, oerhollands commentaar geweest op de 50 miljoen euro die is geïnvesteerd om het festijn mogelijk te maken. Rotterdam zou zich ook nu weer niet ontworstelen aan het tweedestadsyndroom, dat zorgt dat 010 zichzelf steeds opnieuw wil overtreffen. De wederopbouw is nooit af.
Tijdens deze Songfestivalfinale is alle kritiek gelogenstraft. Misschien was het wel de grootste prestatie dat het event gewoon doorging, niet lang nadat Rotterdam Ahoy een noodhospitaal was tijdens het hoogtepunt van corona. Eurovisie 2021 was briljante citymarketing en als land hebben we onze reputatie als televisieproducenten meer dan ooit bevestigd. Laat het een signaal zijn voor als Nederland ook weer de Olympische Spelen wil binnenhalen. Waar een klein land groot in kan zijn. Rotterdam made it happen.
Paul Stamsnijder
reputatie-expert, oprichter De Reputatiegroep
Lees ook deze uitgekomen voorspelling op MarketingTrbune:
Spotify: Italië wint Eurovisie Songfestival 2021
-
Paul Stamsnijder
- Werkt bij: Reputatiegroep
- Functie: oprichter en adviseur
- Website:https://www.reputatiegroep.nl/
- Profiel »
- 010
- doorbraak
- productie
- PR
- reputatie
- 2021
- citymarketing
- NPO
- Eurovisiesongfestival
- Paul Stamsnijder
- douze points
- De Zwaan
- Avro Tros
- pandemie
- RPho
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers