Logibox komt met oplossing voor lastige 'last mile'

Logibox komt met oplossing voor lastige 'last mile'
  • B2b
  • 14 sep 2015 @ 14:12
  • 18601 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenserviceWebInnovatie

De omzet van webwinkels stijgt maar door en bedroeg in 2014 €13,7 miljard. Over vijf jaar schaffen consumenten en bedrijven naar verwachting 50 procent van hun producten via internet aan. Goed nieuws dus voor koeriersbedrijven en webwinkels. Maar is het ook goed nieuws voor het milieu? ‘Niet zolang er aan het eind van de logistieke keten nog veel heen en weer gereden wordt’, meent Koen Verhelst van Logixbox.

Er is nog veel milieuwinst te behalen bij het afleveren van pakketten. Vooral de bekende 'last mile' zorgt voor problemen, want lang niet alle klanten zijn thuis als de pakketbezorger aanbelt. Daar is nu een oplossing voor. Zowel voor particulieren als bedrijven biedt de Logixbox pakket brievenbus. Ook de pakketbezorgers zullen blij zijn wanneer ze bij u een Logixbox aantreffen. Hun werk wordt op dat moment tenslotte gelijk gemakkelijker gemaakt! Zij hoeven niet langer bij de buren aan te bellen, op zoek te gaan naar de juiste ontvanger binnen een groot bedrijf of meerdere keren terugkomen om het pakket te leveren. De Logixbox wordt geleverd met vier bouten, waarmee de pakketkast stevig aan een huis of kantoorpand bevestigd kan worden . Het is ook mogelijk om de box aan een andere constructie vast te maken, mits de ondergrond stevig is.

Bezorging zonder omwegen
Circa 80 procent van de190 miljoen online aankopen in 2014 werd thuis ontvangen. Maar liefst 31 procent komt via de buren bij de klant terecht. Het percentage dat niet kan worden afgeleverd, zorgt voor onnodige druk op het milieu. Verhelst: ‘Als bezorgers bot vangen bij de buren rijden ze vaak nog een extra ronde, in de hoop dat klanten het pakket dan wel kunnen aannemen. Zo niet, dan gaat er een briefje in de brievenbus met daarop de gegevens van de afhaallocatie. Uit onderzoek blijkt dat 78 procent van de geadresseerden in de auto stapt om het pakje op te halen. Dat kost tijd en brandstof. Bovendien mis je het gemak van bezorging aan huis, wat toch het grote voordeel is van online kopen.’ Erger nog is volgens Verhelst dat veel gemeenten op deze manier de gewenste reductie van fijnstof en CO2 niet gaan halen. Hij bedacht daarom een doeltreffende oplossing: de Logixbox. Een oerdegelijke, afleverbox waarin meerdere pakketten passen.

Altijd alles op tijd in huis
De afleverboxen zijn in verschillende kleuren, maten en uitvoeringen verkrijgbaar. Ze zijn uitgevoerd in 1.2 mm staal en voorzien van degelijke sloten en een set bevestigingsbouten. ‘Voor bedrijven leveren we ze desgewenst in de eigen huisstijlkleur, voorzien van het bedrijfslogo’, aldus Verhelst. ‘We zeggen weleens: de Logixbox is de laatste online bestelling die je eventueel bij de buren of een ophaallocatie moet afhalen. Daarna heb je altijd op tijd je pakjes in huis.’

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken