Payback kiest voor e-mailmarketing met optivo

Payback kiest voor e-mailmarketing met optivo
  • B2b
  • 30 aug 2016 @ 12:00
  • 12049 x gelezen
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkE-mailmarketing

Payback, multi-partner klantloyaliteitsprograma, kiest voor optivo voor de inrichting van zijn e-mail en omni-channelmarketing. Doorslaggevend bij het besluit zijn de technische mogelijkheden van het platform en de consultancydiensten en service van optivo. Het consultancyteam van optivo ondersteunt Payback volledig bij het opzetten en managen van campagnes.

Om ervoor te zorgen dat de ontvangers gepersonaliseerd benaderd worden, maakt Payback gebruik van de optivo® broadmail campagnemodule. De aanbiedingen van Payback worden gebruikt door meer dan 28 miljoen klanten. Klanten van het bedrijf kunnen bij meer dan 650 bedrijven in Duitsland punten sparen en ze inruilen voor vouchers, prijzen, Lufthansa Airmiles of doneren aan een goed doel.

Betrouwbaar
Christian Weinkauf, director operations Duitsland/Polen bij Payback geeft een toelichting over de keus voor optivo: ‘E-mailmarketing is één van de belangrijkste communicatiekanalen. Ontvangers op persoonlijke wijze en op het juiste moment benaderen, is daarbij essentieel. Met optivo halen we een betrouwbare e-mailmarketing specialist en partner in huis die onze technische ontwikkelingen ondersteunt, maar ons ook voorziet van deskundig advies.’

Digitale marketingkanalen
Naast Duitsland is het bedrijf ook actief in Polen, Italië, Mexico en India. E-mail is een van de belangrijkste digitale marketingkanalen waarmee Payback op regelmatige basis aanbiedingen van partners deelt. Het bedrijf koos voor optivo na een uitgebreid evaluatieproces. Doorslaggevend daarbij was optivo’s krachtige technologieplatform, dat het bedrijf in nauwe samenwerking met Payback blijft doorontwikkelen met het oog op zeer complexe gebruikersscenario’s. Ook vielen de uitstekende service en consultancydiensten van optivo op. Het internationaal contract kan uitgebreid worden naar meer lokale markten. 

Testen onderwerpregel
De samenwerking tussen beide partijen start met de verzending van 24 campagnes per maand. De focus ligt daarbij op de klantspecifieke personalisatie van partneraanbiedingen. Hierbij maakt Payback gebruik van geautomatiseerde verzendoptimalisatie, een van de functionaliteiten van de ‘Smart Campaigns’ module. Deze feature bepaalt de tijd waarop het het meest waarschijnlijk is dat de ontvanger zijn inbox bekijkt en de e-mail leest. Op basis van de persoonlijke profielgeschiedenis en vorige openingstijden van de ontvanger bepaalt het programma per individuele e-mail de optimale verzendtijd. Maar ook de onderwerpregel bepaalt in sterke mate of de e-mail geopend wordt. Daarom voert optivo  een speciale onderwerpregel pre-test uit. Daarbij ontvangen verschillende, kleinere ontvangergroepen op regelmatige basis vooraf verschillende onderwerpregels. De onderwerpregel die het best presteert, wordt vervolgens gebruikt voor de geoptimaliseerde e-mailcampagnes.

Maatwerk kortings-e-mails
Payback verstuurt jaarlijks zo’n 20 miljard kortingsbonnen – inclusief die via e-mail verzonden worden. De kortings-e-mails die verzonden worden door optivo, bevatten aanbiedingen van geselecteerde partners en zijn precies toegesneden op de persoonlijke interesses van de ontvanger. Naast de speciale aanbiedingen geeft de e-mail ook informatie over het aantal gespaarde punten en of er binnen afzienbare tijd punten verlopen. In de toekomst gaat het bedrijf zijn klanten aanbiedingen sturen die ook rekening houden met het aantal punten dat een klant gespaard heeft.

Synchroniseren
De verzamelde data wordt direct gesynchroniseerd met Payback via de SOAP interface. optivo® broadmail zorgt daarnaast voor een export van de responsdata. Daarmee worden belangrijke indicators, zoals opening, kliks en returns, dagelijks automatisch doorgezet en beschikbaar gemaakt voor andere systemen. 

 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken