Zorgmarketingboek 'Zorg met liefde en lef' vernieuwd

Zorgmarketingboek 'Zorg met liefde en lef' vernieuwd
  • B2b
  • 19 okt 2016 @ 14:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintMarketingZakelijk

Klantgerichtheid en merkgerichtheid. Dat zijn de kernwoorden van de tweede druk van het boek ‘Zorg met liefde en lef’, dat ingaat op de marketing van zorgorganisaties. Deze week overhandigden auteurs Karel Jan Alsem en Robbert Klein Koerkamp het eerste exemplaar van het boek aan Frans Bierens, Manager Strategische Marketing en Communicatie bij Isala.

Bierens was ruim 10 jaar geleden de eerste marketingmanager in een Nederlands ziekenhuis. Het boek gaat in op welke wijze zorgorganisaties gestructureerd kunnen werken aan hun marktgerichtheid. De tweede druk van het boek, waarvan de eerste druk in 2012 verscheen, is sterk vernieuwd en herzien. Het boek is bijna verdubbeld qua aantal pagina’s, bevat meer praktische toepasbare marketingmodellen, neemt de nieuwste ontwikkelingen in de zorg mee en is – nog meer dan de eerste druk – volop voorzien van praktijkvoorbeelden. Uniek zijn de uitgebreide bijdragen van tientallen marketingmanagers van zorgorganisaties uit het hele land.

How to do
Het nieuwe boek is bij een ‘how to’ boek. De auteurs geven stapsgewijs aan hoe een concreet marketingplan kan worden opgesteld inclusief het maken van strategische keuzes. Daarnaast is er aandacht voor marktonderzoek, merkstructuren en de implementatie in de zorgorganisatie.

Reacties
‘Alsem en Klein Koerkamp geven in hun boek blijk van betrokkenheid en bevlogenheid, leggen uit en lichten toe, maar blijven tegelijk hands-on en enorm praktijkgericht. Een standaardwerk voor moderne zorgmarketeers’, alsdus Martin Huisman, directeur Nima. ‘Bij mijn weten is dit het enige boek dat een compleet overzicht van relevante marketinginstrumenten rechtstreeks toepast op de zorgpraktijk’, vindt Frans Bierens, manager strategische marketing en communicatie, Isala. Eelco Damen, voorzitter Raad van Bestuur van Cordaan zegt: ‘Dit boek is niet alleen een inspirerende benadering, maar ook een uitdagende handreiking voor het toepassen van marketing in de zorg.’

Over de auteurs
•          Karel Jan Alsem is Lector Marketing aan de Hanzehogeschool Groningen en werkzaam als docent Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Tevens is hij adviseur. Alsem heeft zich gespecialiseerd in zorgmarketing en merkmanagement; resultaten van zijn onderzoeksprojecten zijn verschenen in diverse wetenschappelijke tijdschriften. Daarnaast is hij auteur van vijf boeken over marketing.

•          Robbert Klein Koerkamp studeerde Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij richtte zich al tijdens zijn studie op de marktgerichtheid van zorgorganisaties. Tegenwoordig werkt Robbert als marktonderzoeker en marketingadviseur bij ZorgfocuZ, een onderzoek- en adviesbureau gelieerd aan de vakgroep Sociologie van de Rijksuniversiteit Groningen.

Het boek is op deze site te bestellen.

 

 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken