Uitgeversverbond heet voortaan Mediafederatie
- B2b
- 27 feb 2018 @ 09:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 feb 2018 @ 09:10
- Sjaak Hoogkamer
Het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) gaat verder als de Mediafederatie. Om de transitie die de mediasector ondergaat nog beter te kunnen ondersteunen, is gekozen voor een slagvaardiger organisatiemodel.
De Mediafederatie is met ingang van dit jaar de vereniging voor brancheorganisaties voor mediabedrijven en uitgeverijen in Nederland.
De volgende vijf brancheorganisaties zijn op dit moment aangesloten: Groep Algemene Uitgevers (GAU); GEU; Magazine Media Associatie (MMA); Media voor Vak & Wetenschap (MVW); NDP Nieuwsmedia.
De Mediafederatie heeft ten doel het maatschappelijke en economische belang en het innovatieve karakter van de mediasector uit te dragen. In de belangenbehartiging richt de Mediafederatie zich op door de brancheorganisaties gedeelde thema’s: auteursrecht en collectieve rechten, digitalisering en innovatie, privacy en big data en sociaal beleid en HR.
De naam van NUV Academy verandert in de Mediafederatie Academy. Voor mediabedrijven en uitgeverijen vormt de Academy van de Mediafederatie een platform voor kennisdeling en innovatie.
KoeweidenPostma ontwikkelde de nieuwe identiteit.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
- Marketingtransfers week 43, 202524-10-2025
- Buitenreclame groeit door, digitaal... 22-10-2025
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

