Swapfiets schakelt naar zakelijk
- B2b
- 11 sep 2019 @ 08:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 11 sep 2019 @ 08:58
- Sjaak Hoogkamer
Swapfiets start in Nederland, België, Duitsland en Denemarken met Swapfiets for Business. Met de lancering van Swapfiets for Business is de scale-up klaar om ook multinationals en grotere lokale bedrijven van fietsen met de iconische blauwe band te voorzien.
Of het nu voor woon-werkverkeer is, voor afspraken buiten de deur of voor een hele groep vakkenvullers, met Swapfiets for Business hebben medewerkers altijd een werkende fiets voor een vast bedrag per maand. Het zakelijke fietsabonnement kent net als de particuliere Swapfiets geen aanschafkosten, geen borg en is flexibel opzegbaar, ook wanneer er medewerkers bijkomen of weggaan. Medewerkers hebben zo hun eigen Swapfiets en zijn er problemen, dan worden die bij het bedrijf, de medewerker thuis of in één van de Swapfiets winkels binnen een dag opgelost.
Steven Uitentuis, medeoprichter Swapfiets: De fiets is één van de populairste vervoersmiddelen voor woon-werkverkeer aan het worden. De introductie van Swapfiets for Business is voor ons daarom een logische vervolgstap in de groei van het bedrijf.
Van leaseauto naar abonnementsfiets
Met het zakelijke fietsabonnement voorziet Swapfiets in een toenemende vraag van werkgevers en medewerkers. Fietsen wordt zakelijk steeds populairder voor een hele grote groep mensen. Zeker in grote steden, waar inwoners en reizigers te maken hebben met parkeerproblemen, files en vervuilde steden door CO2-uitstoot. Ook de vitaliteit van medewerkers is een belangrijke reden om de fiets aan te bieden in de mobiliteitsmix.
Met het zakelijke fietsabonnement voorziet Swapfiets in een toenemende vraag van werkgevers en medewerkers. Fietsen wordt zakelijk steeds populairder voor een hele grote groep mensen
Vanaf 1 januari 2020 zal het aantal zakelijke fietsers naar alle waarschijnlijk alleen maar toenemen, dan wordt de bijtelling op een zakelijke leasefiets 7 procent. Werknemers fietsen met die regeling voor ongeveer €0,90 per maand op een Swapfiets Original, voor €1,10 per maand op een Swapfiets Deluxe en voor €7 per maand op de nieuwe elektrische Swapfiets Power 7. De verwachting is dat het aantal mensen dat naar het werk fietst en de (lease)auto laat staan door de nieuwe regeling met 40 tot 50 procent toeneemt vanaf 2020.*
Een andere grote uitdaging voor werkgevers is het beheren van de administratie voor de verschillende fietsen en leaseplannen waar medewerkers gebruik van maken. Met Swapfiets for Business hebben bedrijven één bedrijfsaccount met centrale facturatie waarin tot maar liefst 5.000 fietsen opgenomen kunnen worden. Geen gedoe meer met talloze bonnetjes, reparaties en het voorschieten van verschillende fietsen voor alle medewerkers.
Voor ieder wat wils
Swapfiets for Business kent drie verschillende mogelijkheden: de werknemersfiets, de bedrijfsfiets en de hotelfiets. Met de werknemersfiets bieden werkgevers een eigen Swapfiets voor elke medewerker binnen het bedrijf aan. Voor bedrijven of organisaties die hun werknemers te allen tijde de mogelijkheid willen bieden om met een Swapfiets op pad te gaan, is er de bedrijfsfiets. Hiermee beschikt een werkgever over een aantal Swapfietsen die gedeeld kunnen worden door medewerkers. Tot slot is er de hotelfiets. Hotels kunnen hiermee zonder zorgen fietsen doorverhuren aan hun gasten.
Voor meer informatie: business.swapfiets.com
* Position Paper Fietsvriendelijk Fiscaal Beleid - RAI Vereniging, ANWB, de Fietsersbond, Natuur & Milieu, BOVAG en de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing