Vattenfall presenteert fossielvrij ledikantje

Vattenfall presenteert fossielvrij ledikantje
  • B2b
  • 13 feb 2020 @ 15:01
  • 20520 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijCommunicatieZakelijk

Tijdens het Makers van de Toekomst-event heeft energieleverancier Vattenfall zojuist een 'fossielvrij ledikantje' gepresenteerd, ontworpen zonder gebruik van olie, gas of kolen.

Iets wat vandaag de dag bijna onmogelijk is, omdat we fossiele brand- en grondstoffen gebruiken voor bijna alles wat we doen en produceren, stelt Vattenfall (voorheen Nuon). Het evenement, gehouden in museum 't Kromhout te Amsterdam, stond in het teken van de uitdagingen van het fossielvrij krijgen van de maakindustrie. Professionals uit de industrie- en transportsector gebruikten het ledikantje als symbool voor een fossielvrije toekomst. Het ledikant is bedacht, ontwikkeld en uitgewerkt door reclamebureau DDB Unlimited.

Cindy Kroon, directeur klanten bij Vattenfall Nederland, zegt: 'Veel mensen denken bij vraagstukken als CO2-reductie aan grote oplossingen zoals windparken op zee of snelwegen vol elektrische auto's. Maar ook de manier waarop de industrie dagelijkse gebruiksvoorwerpen produceert spelen een wezenlijke rol. De stoel waarop je zit of de pyjama die je je zoontje aantrekt: kunnen die met andere brandstoffen worden gemaakt?'

Kroon opende het Makers van de Toekomst-event vanmiddag met een hoopvolle boodschap. 'Wij willen het mogelijk maken om binnen één generatie fossielvrij te kunnen leven en daar is de industrie een onmisbare schakel in. Daarom hebben we onderzocht in hoeverre het in 2020 al mogelijk is om eenmalig een product volledig fossielvrij en dus zonder bijbehorende CO2-uitstoot te maken.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken