[column] MarketingTroonrede: snel en slim bijpraten

[column] MarketingTroonrede: snel en slim bijpraten
  • B2b
  • 6 aug 2019 @ 11:45
  • 9854 x gelezen
  • Link
  • Leo van Sister
    Leo van Sister

    Merkcommissaris
    De Merkcommissarissen
  • Kennissessie

Het marketingvak is altijd in beweging. Simpelweg omdat de markt en het aanbod steeds opnieuw veranderen en de consument altijd op zoek is en zijn consumptiegedrag altijd weer aanpast.

Je kunt je als marketeer helemaal gek laten maken en op iedere hype of technologische ontwikkeling zoals big data, storytelling, branded content en artificial intelligence springen. Vooral de honger naar nieuwe digitale diensten is groot. Consumenten zijn intussen hybride en consumeren van alles door elkaar heen, zijn dan weer bio en dan weer carnivoor. Ze shoppen net zo makkelijk bij de Bijenkorf als de Action. In de retail is al jaren de discussie wat de verhouding wordt in omzet tussen clicks en bricks.

Er is zoveel gaande in marketing dat het onmogelijk is alle trends en ontwikkelingen bij te benen, de MarketingTroonrde is een uitgelezen moment om bij te tanken

We zien bovendien in het vakgebied meerdere kampen ontstaan zoals de ‘apostelen’ van de ‘WHY filosofie’ van Simon Sinek, de tegenstanders ervan die deze methode veel te simpel vinden. De ‘purpose’ apostelen, de groep ‘ik doe daar allemaal niet aan mee marketeers’ en de groep marketeers die alles ontgaat. De consument roert zich op social media. Afnemers gaan een openhartige discussie of beschuldiging bepaald niet uit de weg. Een organisatie of merk raakt veel sneller beschadigd en zal daarop moeten anticiperen. Want je reputatie, je imago is een kostbaar iets.

Marketing is een geweldig leuk vak waar mensen met lef en creativiteit goed gedijen. Een vak voor vrouwen én voor mannen van alle leeftijden. Een vak waar je nooit uitgeleerd bent. Je kunt als marketeer natuurlijk 14 uur per dag alles proberen te volgen om maar geen hype, opkomende trend of foute tweet te missen. Wat je dan toch weer niet lukt… Wat natuurlijk veel slimmer is, is om tenminste één keer per jaar, zoals bij de MarketingTroonrede, op een prettig actieve wijze de meest relevante ontwikkelingen in het marketingvak en de impact ervan met vakgenoten te bespreken.

Ik wens alle marketeers een bijzonder aangename en leerzame bijeenkomst in Utrecht op 24 september a.s. en ben benieuwd naar jouw mening en ervaringen. 

Meer informatie over het MarketingTroonrede event op 24 september 2019 en om je aan te melden: www.marketingtroonrede.nl

 

Leo van Sister

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken