[NMD 21] Nite wil bezoeker meer binden aan theater
- B2b
- 9 sep 2021 @ 12:23
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - KennissessieNima Marketing Day
- 9 sep 2021 @ 12:23
- Ryan Baij
Op Nima Marketing Day 2021 sprak Bo van Bommel over het Nite Hotel, een concept om theater digitaal te beleven. Ze werkt nu 4,5 jaar voor het bedrijf en is hoofd marketing en communicatie.
Het Nite Hotel heeft als doel om meer inzicht te krijgen in de doelgroep en om publiek te trekken dat normaal niet naar het theater gaat. ‘In de coronatijd hadden de theaters het zwaar’, vertelt Bo van Bommel in haar presentatie. ‘Ons doel is echter om vernieuwende innovatieve kunst bij de mensen te brengen en dus hadden wij een mooie uitdaging. We willen de klanten echt aan ons binden. De customer journey is meer dan alleen kijken. Er komt ook merchandise bij waaronder Nite bier, om de beleving thuis te vergroten.’
Eén van de andere initiatieven die Nite heeft geprobeerd is een theaterbox te bouwen en die naar de klanten toe te sturen. Zo konden ze iedere vrijdag het theater thuis beleven, alsof je iedere vrijdag een nieuw presentje open mag maken.
Voor de toekomst wil Nite door met online theater. Van Bommel: ‘Als straks alles weer mag, gaan veel theaters weer door met het oude, maar wij willen hiermee doorzetten. Het is juist belangrijk om veel te komen te weten over je doelgroep en via deze manier kan dat. Daarnaast kan je ze nu beter binden aan je merk. Normaal kom je één avond in een stad, maximaal één keer jaar, maar nu kan je de frequentie verhogen. Bij Nite willen we naast de voorstellingen ook de voor- en napret vergroten en willen we een performance ook buiten het theater tot een beleving maken.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 14, 2025
- Herna Verhagen draagt bij PostNL stokje over aan Pim Berendsen
- ‘Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding
- Digital advertising naar recordhoogte: TikTok en AI stuwen...
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden voor: Dercksen,...
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en waarom van de campagne...
Laatste Nieuws
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en... 16-04-2025
- AI houdt miljarden slechte... 16-04-2025
- Digital advertising naar... 16-04-2025
- Herna Verhagen draagt bij PostNL... 14-04-2025
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden... 14-04-2025
- De marketingtransfers van week 14,... 11-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management