Audi gaat voor niets

  • Bureaus
  • 21 dec 2017 @ 15:51
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • ReclameStrategie

Niets. Dat is het doel van Audi voor de toekomst. Nul emissie met 100 procent puur elektrische Audi’s. De campagne ‘Road to zero’ die op 24 december aanstaande van start gaat, staat symbool voor de weg die Audi inslaat op weg naar nul emissie.

De afgelopen jaren blikte Audi al vooruit met studiemodellen als de Audi e-tron quattro concept en Audi e-tron Sportback concept. De toekomst wordt volgens het merk realiteit met de komst van de eerste puur elektrische Audi eind 2018 als voorbode van een volledige lijn Audi e-tron-modellen. Om het belang te duiden dat Audi in Nederland hecht aan elektrische mobiliteit en de Audi e-tron-modellen van de toekomst heeft Audi Nederland in samenwerking met Selmore Creative Agency de campagne ‘Road to zero’ ontwikkeld.

Voorhoede

‘Audi is een nieuwe weg ingeslagen,’ verklaart Gerard Jansen, directeur Audi Nederland. ‘Eind 2018 arriveert de 100 procent elektrische Audi e-tron in Nederland als voorhoede van een complete serie elektrische Audi e-tron-modellen. In Europa is Nederland één van de voorlopers op het gebied van de elektrificatie van mobiliteit en daarom starten wij nu al ons e-tron-offensief, op weg naar de introductie van de allereerste volledig elektrische Audi in 2018.’

Audi Nederland ontwikkelde de campagne ‘Road to zero’ geheel in eigen beheer, in samenwerking met Selmore Creative Agency. DigitasLBi tekende voor het ontwerp van het online platform zero.audi.nl. ‘Niets is het doel. Nul emissie. Dat is het centrale thema van Audi in de film ‘Road to zero’ en het nieuw gelanceerde Audi e-tron platform zero.audi.nl,’ licht Diederick Hillenius, creative director van Selmore, toe. ‘Een thema dat wordt gesymboliseerd door het getal 0 dat in vele hoedanigheden in de campagne terugkomt, altijd gekoppeld aan mobiliteit en duurzaamheid. De 0 fungeert daarmee als symbool om Audi’s strategie ‘We do everything to achieve nothing’ in deze campagne te verwoorden en verbeelden.’

Rijbereik

De campagne ‘Road to zero’ is voor Audi de opmaat naar de introductie van de Audi e-tron, eind 2018. De Audi e-tron wordt Audi’s eerste 100 procent elektrische auto. De premium elektrische SUV in het hogere segment wordt gebaseerd op de Audi e-tron quattro concept SUV, die zich onder meer onderscheidt door een acceleratie van 0-100 km/u in 4,6 seconden, een top van 210 km/u, een puur elektrisch vermogen van 370 kW en een rijbereik van ruim 500 kilometer op een batterijlading. Vanaf eind 2018 staat de Audi e-tron – die CO2-neutraal geproduceerd gaat worden in Audi’s fabriek in Brussel – bij de Nederlandse dealers. Begin 2019 wordt hij in ons land leverbaar.

Credits

Klant                               :              AUDI    

Titel                                :              Zero Emission

Datum on air / live          :              24 december 2017

Creatieve directie            :              Diederick Hillenius & Poppe van Pelt

Copy Writer                      :              Diederick Hillenius en Zwier Veldhoen

ArtDirector                        :              Diederick Hillenius

RTV Director                     :              Hanneke Kampschreur

Account                             :              Tom Stoffels en Gijs de Bruijn

Strategie                            :              Gijs de Bruijn

Klant verantwoordelijk   :              Wil Giezenaar en Joost Klumper

Productiemaatschappij   :              Bonkers

Regisseur                        :              Bram Schouw

Executive Producer         :              Saskia Kok

Producer                          :              Jan Jinek

D.O.P./Cameraman         :              Jasper Wolf