Audi gaat voor niets
- Bureaus
- 21 dec 2017 @ 15:51
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - ReclameStrategie
- 21 dec 2017 @ 15:51
- Sjaak Hoogkamer
Niets. Dat is het doel van Audi voor de toekomst. Nul emissie met 100 procent puur elektrische Audi’s. De campagne ‘Road to zero’ die op 24 december aanstaande van start gaat, staat symbool voor de weg die Audi inslaat op weg naar nul emissie.
De afgelopen jaren blikte Audi al vooruit met studiemodellen als de Audi e-tron quattro concept en Audi e-tron Sportback concept. De toekomst wordt volgens het merk realiteit met de komst van de eerste puur elektrische Audi eind 2018 als voorbode van een volledige lijn Audi e-tron-modellen. Om het belang te duiden dat Audi in Nederland hecht aan elektrische mobiliteit en de Audi e-tron-modellen van de toekomst heeft Audi Nederland in samenwerking met Selmore Creative Agency de campagne ‘Road to zero’ ontwikkeld.
Voorhoede
‘Audi is een nieuwe weg ingeslagen,’ verklaart Gerard Jansen, directeur Audi Nederland. ‘Eind 2018 arriveert de 100 procent elektrische Audi e-tron in Nederland als voorhoede van een complete serie elektrische Audi e-tron-modellen. In Europa is Nederland één van de voorlopers op het gebied van de elektrificatie van mobiliteit en daarom starten wij nu al ons e-tron-offensief, op weg naar de introductie van de allereerste volledig elektrische Audi in 2018.’
Audi Nederland ontwikkelde de campagne ‘Road to zero’ geheel in eigen beheer, in samenwerking met Selmore Creative Agency. DigitasLBi tekende voor het ontwerp van het online platform zero.audi.nl. ‘Niets is het doel. Nul emissie. Dat is het centrale thema van Audi in de film ‘Road to zero’ en het nieuw gelanceerde Audi e-tron platform zero.audi.nl,’ licht Diederick Hillenius, creative director van Selmore, toe. ‘Een thema dat wordt gesymboliseerd door het getal 0 dat in vele hoedanigheden in de campagne terugkomt, altijd gekoppeld aan mobiliteit en duurzaamheid. De 0 fungeert daarmee als symbool om Audi’s strategie ‘We do everything to achieve nothing’ in deze campagne te verwoorden en verbeelden.’
Rijbereik
De campagne ‘Road to zero’ is voor Audi de opmaat naar de introductie van de Audi e-tron, eind 2018. De Audi e-tron wordt Audi’s eerste 100 procent elektrische auto. De premium elektrische SUV in het hogere segment wordt gebaseerd op de Audi e-tron quattro concept SUV, die zich onder meer onderscheidt door een acceleratie van 0-100 km/u in 4,6 seconden, een top van 210 km/u, een puur elektrisch vermogen van 370 kW en een rijbereik van ruim 500 kilometer op een batterijlading. Vanaf eind 2018 staat de Audi e-tron – die CO2-neutraal geproduceerd gaat worden in Audi’s fabriek in Brussel – bij de Nederlandse dealers. Begin 2019 wordt hij in ons land leverbaar.
Credits
Klant : AUDI
Titel : Zero Emission
Datum on air / live : 24 december 2017
Creatieve directie : Diederick Hillenius & Poppe van Pelt
Copy Writer : Diederick Hillenius en Zwier Veldhoen
ArtDirector : Diederick Hillenius
RTV Director : Hanneke Kampschreur
Account : Tom Stoffels en Gijs de Bruijn
Strategie : Gijs de Bruijn
Klant verantwoordelijk : Wil Giezenaar en Joost Klumper
Productiemaatschappij : Bonkers
Regisseur : Bram Schouw
Executive Producer : Saskia Kok
Producer : Jan Jinek
D.O.P./Cameraman : Jasper Wolf
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing