Dit zijn alle winnaars van Amma Awards 2018
- Bureaus
- 17 mei 2018 @ 22:47
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CrossmediaMediabureauAwardMediastrategie
- 17 mei 2018 @ 22:47
- Jeroen Mirck
PHD is het mediabureau van het jaar, maar er waren natuurlijk nog veel meer winnaars bij de Amma-uitreiking van donderdag. Exterion Media won er drie, evenals Mindshare, het bureau dat altijd grossiert in MWG-prijzen.
Vanavond vond voor de zeventiende keer de prestigieuze Amma-uitreiking plaats (Annual Masters of Media Awards), welke plaatsvond in Theater Amsterdam. Deze vakprijs wordt, één keer per jaar, uitgereikt aan mediaprofessionals en -bedrijven voor hun uitzonderlijke prestaties in 2017.
De vakjury scheidde het kaft van het koren voor negen van de elf categorieën. Wie mediavertegenwoordiger van het jaar werd, de Carl Lipp-prijs, werd bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. De winnaar voor de YIM Mediatalent van het jaar werd verkozen op basis van een uitgewerkte case.
Opvallend in alle winnaars, was dat PHD voor het eerst genomineerd was als Mediabureau van het jaar, en er meteen met de winst vandoor wist te gaan. Daarnaast sleepten zowel Exterion Media als Mindshare in totaal drie Amma’s in de wacht.
Beste engagementstrategie
Tele2 Super-Super-Super-Selfie
iProspect, The Story Lab, Indie, Code d'Azur, MEC, Storyboard
Beste gebruik van een medium
KPN - Evert_45
Mindshare, N=5, A Bigger Circle, Hill+Knowlton, Maak
Beste mediaperformance
Microsoft Surface Book – Turn passion into possible
Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect, Isobar, Dare Creative, Ganda, Second Degree
Beste media-innovatie
Ford dynamic video, een Europese media first
Mindshare, Blue Mango Interactive
Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)
Outdoor Ad Impact Forecaster
MeMo², Exterion Media
Beste mediastrategie 2018
Mens, wat ben je mooi als je probeert
Menzis, Mindshare, DDB, Sanoma/Talpa
Merk van het jaar 2018
McDonald’s, always open for good times
OMD, TBWA, DDB&Tribal, Hill + Knowlton Strategies, Databay
Media-exploitant van het jaar 2018
Exterion Media
Mediabureau van het jaar 2018
PHD
YIM Mediatalent van het jaar
Lotte Hillen (UM)
Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar)
Rick Vriesema (Exterion Media)
MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media, merken, content en data & technologie. Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Waarbij het topwerk in het vak wordt beloond tijdens de jaarlijkse Amma Awards.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing