Douwe Bob in campagne NS International

Douwe Bob in campagne NS International
  • Bureaus
  • 21 aug 2018 @ 09:19
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Commercials

Zanger Douwe Bob speelt een hoofdrol in de nieuwe film van NS International, gemaakt door Initiative. In de campagne, genaamd Retour, word de kijker door muzikant en songwriter Douwe Bob meegenomen op een reis naar Berlijn.

Tijdens de minutenlang durende film kruip je in het hoofd van Douwe Bob die tijdens de terugreis in de trein terugblikt op zijn ervaringen in de Duitse hoofdstad. Je wordt aan de hand van zijn herinneringen meegenomen naar zijn culturele, culinaire en fashion hotspots in Berlijn. De film benadrukt het belang van het op een comfortabele manier nagenieten in de trein op de weg terug en de essentie dat dit nagenieten het reisgevoel verlengd.

Rauw en sexy

De keuze om Douwe Bob een hoofdrol te geven is tot stand gekomen door zijn karakter. Het snijvlak van rauw, sexy, romantisch en een tikje duister dat Douwe Bob definieert matcht met het gevoel dat Berlijn uitstraalt. Daarnaast reist Douwe Bob zelf regelmatig met de trein. Hij komt dan ook geloofwaardig over als treinreiziger.

Leonie Richardson, Client Lead Initiative: ‘Het Retour-concept draait erom dat we de kijker meenemen tijdens de reis terug. Hier ziet hij sferische beelden van de herinneringen van één van de NS International-bestemmingen. Dit nagenieten accentueert dat de trein een wezenlijk onderdeel is van je reis.’

José Hofman, communicatiemanager bij NS International: 'In de eerste film binnen het Retour concept gingen we naar Parijs met Susan Smit. Nu dus naar Berlijn met Douwe Bob. De Retour-films bieden ons de mogelijkheid om het comfort en de ontspanning van de treinreis te laten zien, in combinatie met inspiratie over de bestemming.’
 
Samenwerking Sanoma & Adfactor 
Naast de video is er ook een samenwerking met Sanoma en Adfactor opgezet waarbij de betreffende steden uit worden gelicht in uitgebreide redactionele artikelen. Deze strategie bleek goed te werken bij de Parijs inzet en is hierom opnieuw gekozen voor Berlijn. Ook zijn er cutdowns van de hoofdfilm gemaakt op de thema’s: Culinair, Cultureel en Shoppen. Deze worden gericht over de verschillende blogs en platformen ingezet voor een nog krachtiger impact.

 
 

Credits

 

NS International: Jose Hofman, Melanie Baas, Esther Tersteeg, Kees-Jan van der Weijden

Bureau: Initiative

Creatie: Chris Römer, Joey Hullegie, Arthur Schotsborg

Agency producer: Judi Stierman

Productiemaatschappij: Dare Creative

Executive Producer: Miriam Rapon

Regisseur: Bas Verwoerd

Producer: Robin Mak

DOP: Max Maloney

Edit: Gabiel Bauer

Grading: The Lodge

Audio-post productie: Earforce

Music compositing: Earforce

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken