Douwe Bob in campagne NS International
- Bureaus
- 21 aug 2018 @ 09:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Commercials
- 21 aug 2018 @ 09:19
- Sjaak Hoogkamer
Zanger Douwe Bob speelt een hoofdrol in de nieuwe film van NS International, gemaakt door Initiative. In de campagne, genaamd Retour, word de kijker door muzikant en songwriter Douwe Bob meegenomen op een reis naar Berlijn.
Tijdens de minutenlang durende film kruip je in het hoofd van Douwe Bob die tijdens de terugreis in de trein terugblikt op zijn ervaringen in de Duitse hoofdstad. Je wordt aan de hand van zijn herinneringen meegenomen naar zijn culturele, culinaire en fashion hotspots in Berlijn. De film benadrukt het belang van het op een comfortabele manier nagenieten in de trein op de weg terug en de essentie dat dit nagenieten het reisgevoel verlengd.
Rauw en sexy
De keuze om Douwe Bob een hoofdrol te geven is tot stand gekomen door zijn karakter. Het snijvlak van rauw, sexy, romantisch en een tikje duister dat Douwe Bob definieert matcht met het gevoel dat Berlijn uitstraalt. Daarnaast reist Douwe Bob zelf regelmatig met de trein. Hij komt dan ook geloofwaardig over als treinreiziger.
Leonie Richardson, Client Lead Initiative: ‘Het Retour-concept draait erom dat we de kijker meenemen tijdens de reis terug. Hier ziet hij sferische beelden van de herinneringen van één van de NS International-bestemmingen. Dit nagenieten accentueert dat de trein een wezenlijk onderdeel is van je reis.’
José Hofman, communicatiemanager bij NS International: 'In de eerste film binnen het Retour concept gingen we naar Parijs met Susan Smit. Nu dus naar Berlijn met Douwe Bob. De Retour-films bieden ons de mogelijkheid om het comfort en de ontspanning van de treinreis te laten zien, in combinatie met inspiratie over de bestemming.’
Samenwerking Sanoma & Adfactor
Naast de video is er ook een samenwerking met Sanoma en Adfactor opgezet waarbij de betreffende steden uit worden gelicht in uitgebreide redactionele artikelen. Deze strategie bleek goed te werken bij de Parijs inzet en is hierom opnieuw gekozen voor Berlijn. Ook zijn er cutdowns van de hoofdfilm gemaakt op de thema’s: Culinair, Cultureel en Shoppen. Deze worden gericht over de verschillende blogs en platformen ingezet voor een nog krachtiger impact.
Credits
NS International: Jose Hofman, Melanie Baas, Esther Tersteeg, Kees-Jan van der Weijden
Bureau: Initiative
Creatie: Chris Römer, Joey Hullegie, Arthur Schotsborg
Agency producer: Judi Stierman
Productiemaatschappij: Dare Creative
Executive Producer: Miriam Rapon
Regisseur: Bas Verwoerd
Producer: Robin Mak
DOP: Max Maloney
Edit: Gabiel Bauer
Grading: The Lodge
Audio-post productie: Earforce
Music compositing: Earforce
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation