Newcraft start retailbureau Unfoldr

Newcraft start retailbureau Unfoldr
  • Bureaus
  • 16 mei 2019 @ 00:04
  • 14367 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • NieuwkomersDigitaalPrintReclame

Newcraft heeft een nieuwe bureau opgericht: Unfoldr richt zich volledig op digital retailmarketing. Nu de huis-aan-huisfolder fors bereik verliest, moeten retailers en FMCG-merken op zoek naar andere en betere manieren om de consument te bereiken.

Unfoldr helpt retailers en merken om de digitale platformen en communicatiekanalen in te zetten als alternatief voor de traditionele folder. Steeds meer gemeenten voeren de JA/JA-sticker in, waarmee alleen mensen die expliciet toestemming geven nog hah-folders ontvangen.

Volgens brancheorganisatie MailDB had in Amsterdam in 2018 slechts 23 procent van de huishoudens zo’n sticker op hun brievenbus. Ook Rotterdam en Den Haag voeren de sticker dit jaar in en de verwachting is dat meer gemeenten volgen. De folder is een doeltreffend medium, maar nu de distributie afneemt, moeten retailers en hun leveranciers op zoek naar een toekomstbestendige manier om hun consumenten te bereiken.

Relevantie verhogen

Unfoldr helpt retailers hun digitale platform en kanalen zo in te richten dat zij relevanter communiceren met de consument én transparanter worden richting leveranciers. Met behulp van de juiste marketingtechnologie wordt er waarde toegevoegd voor alle betrokken partijen; meer relevantie voor de consument, en meer omzet voor retailers en leveranciers.

Het bedrijf is opgericht samen met John Molendijk en Robin Vinkesteyn, verbonden aan Newcraft. 'Digital retailmarketing kan veel slimmer dan hoe het al jaren gaat', zegt Molendijk. 'Door marketing, technologie en data met elkaar te combineren, kunnen retailers nog meer waarde creëren voor hun leveranciers. Deze waarde zat voorheen in traditionele middelen als de folder, dit speelveld is nu aan het veranderen. Wij helpen retailers en hun leveranciers met deze transitie.'

Unfoldr is een nieuw bedrijf, maar werkt nauw samen met Newcraft. Zo kunnen opdrachtgevers profiteren van alle expertise die beide organisaties te bieden hebben. Op dit moment helpt het bedrijf al een aantal grote retailers en FMCG-merken.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken