Newcraft start retailbureau Unfoldr
- Bureaus
- 16 mei 2019 @ 00:04
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - NieuwkomersDigitaalPrintReclame
- 16 mei 2019 @ 00:04
- Jeroen Mirck
Newcraft heeft een nieuwe bureau opgericht: Unfoldr richt zich volledig op digital retailmarketing. Nu de huis-aan-huisfolder fors bereik verliest, moeten retailers en FMCG-merken op zoek naar andere en betere manieren om de consument te bereiken.
Unfoldr helpt retailers en merken om de digitale platformen en communicatiekanalen in te zetten als alternatief voor de traditionele folder. Steeds meer gemeenten voeren de JA/JA-sticker in, waarmee alleen mensen die expliciet toestemming geven nog hah-folders ontvangen.
Volgens brancheorganisatie MailDB had in Amsterdam in 2018 slechts 23 procent van de huishoudens zo’n sticker op hun brievenbus. Ook Rotterdam en Den Haag voeren de sticker dit jaar in en de verwachting is dat meer gemeenten volgen. De folder is een doeltreffend medium, maar nu de distributie afneemt, moeten retailers en hun leveranciers op zoek naar een toekomstbestendige manier om hun consumenten te bereiken.
Relevantie verhogen
Unfoldr helpt retailers hun digitale platform en kanalen zo in te richten dat zij relevanter communiceren met de consument én transparanter worden richting leveranciers. Met behulp van de juiste marketingtechnologie wordt er waarde toegevoegd voor alle betrokken partijen; meer relevantie voor de consument, en meer omzet voor retailers en leveranciers.
Het bedrijf is opgericht samen met John Molendijk en Robin Vinkesteyn, verbonden aan Newcraft. 'Digital retailmarketing kan veel slimmer dan hoe het al jaren gaat', zegt Molendijk. 'Door marketing, technologie en data met elkaar te combineren, kunnen retailers nog meer waarde creëren voor hun leveranciers. Deze waarde zat voorheen in traditionele middelen als de folder, dit speelveld is nu aan het veranderen. Wij helpen retailers en hun leveranciers met deze transitie.'
Unfoldr is een nieuw bedrijf, maar werkt nauw samen met Newcraft. Zo kunnen opdrachtgevers profiteren van alle expertise die beide organisaties te bieden hebben. Op dit moment helpt het bedrijf al een aantal grote retailers en FMCG-merken.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers