Campagne OogCheckWeken bijziendheid bij kinderen
- Bureaus
- 17 feb 2020 @ 10:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 17 feb 2020 @ 10:32
- Sjaak Hoogkamer
Contactlenzenfabrikant Procornea trapt vanaf 15 februari een campagne af met TikTok-influencers, die kinderen en hun ouders attenderen op de risico’s van bijziendheid bij kinderen.
Er is volgens de fabrikant rondom bijziendheid bij kinderen momenteel erg veel te doen. Alleen al in de afgelopen weken kwam het onderwerp langs bij EditieNL, Jinek en in het AD. Door steeds intensiever en frequenter schermgebruik, in combinatie met steeds minder buiten zijn, is bijziendheid bij kinderen een wereldwijd en steeds groter wordend probleem.
Omdat jong bijziend zijn een gezonde toekomst van kinderen in de weg staat, schakelde Procornea bureau l’eau in om een activatiecampagne te ontwikkelen. Opticiens, ouders én kinderen moeten nu in actie komen. De campagne moedigt hen via TikTok, Facebook, radio, de campagnesite ikkijkverder.nl en instore & nearstore aan tot het zetten van de eerste stap: het even laten checken van de ogen van je kind tijdens de OogCheckWeken. De campagne wordt ondersteund door ruim 350 gespecialiseerde opticiens in Nederland en België.
Credits
Klant: Procornea Nederland B.V.
Verantwoordelijk bij klant: Daniëlla Karsijns, Sifra Hissink Bureau: l'eau
Strategie: Olaf Cox Concept: Emory Hoffman (art), Marieke Alberts (copy)
Design: Helen Boon Web development: Patrick Boer, Robbin Schmidt
Producer: Saskia Laverman
Illustratie: Adam Oostenbrink (Mister Adam) Animatie: PlusOne (Thijs Klaassen, Amanda Nedermeijer) Muziek en sound design: Ambassadors (Wessel-Jan van Zijderveld)
Fotografie: Dana van Leeuwen
Mediabureau: Zigt
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers