Campagne OogCheckWeken bijziendheid bij kinderen
- Bureaus
- 17 feb 2020 @ 10:32
- Link
- 
  
 Sjaak Hoogkamer
 redacteur
 MarketingTribune
- Campagnes
- 17 feb 2020 @ 10:32
- Sjaak Hoogkamer
Contactlenzenfabrikant Procornea trapt vanaf 15 februari een campagne af met TikTok-influencers, die kinderen en hun ouders attenderen op de risico’s van bijziendheid bij kinderen.
Er is volgens de fabrikant rondom bijziendheid bij kinderen momenteel erg veel te doen. Alleen al in de afgelopen weken kwam het onderwerp langs bij EditieNL, Jinek en in het AD. Door steeds intensiever en frequenter schermgebruik, in combinatie met steeds minder buiten zijn, is bijziendheid bij kinderen een wereldwijd en steeds groter wordend probleem.
Omdat jong bijziend zijn een gezonde toekomst van kinderen in de weg staat, schakelde Procornea bureau l’eau in om een activatiecampagne te ontwikkelen. Opticiens, ouders én kinderen moeten nu in actie komen. De campagne moedigt hen via TikTok, Facebook, radio, de campagnesite ikkijkverder.nl en instore & nearstore aan tot het zetten van de eerste stap: het even laten checken van de ogen van je kind tijdens de OogCheckWeken. De campagne wordt ondersteund door ruim 350 gespecialiseerde opticiens in Nederland en België.
Credits
Klant: Procornea Nederland B.V.
Verantwoordelijk bij klant: Daniëlla Karsijns, Sifra Hissink Bureau: l'eau
Strategie: Olaf Cox Concept: Emory Hoffman (art), Marieke Alberts (copy)
Design: Helen Boon Web development: Patrick Boer, Robbin Schmidt
Producer: Saskia Laverman
Illustratie: Adam Oostenbrink (Mister Adam) Animatie: PlusOne (Thijs Klaassen, Amanda Nedermeijer) Muziek en sound design: Ambassadors (Wessel-Jan van Zijderveld)
Fotografie: Dana van Leeuwen
Mediabureau: Zigt
- 
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




