Campagne OogCheckWeken bijziendheid bij kinderen
- Bureaus
- 17 feb 2020 @ 10:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 17 feb 2020 @ 10:32
- Sjaak Hoogkamer
Contactlenzenfabrikant Procornea trapt vanaf 15 februari een campagne af met TikTok-influencers, die kinderen en hun ouders attenderen op de risico’s van bijziendheid bij kinderen.
Er is volgens de fabrikant rondom bijziendheid bij kinderen momenteel erg veel te doen. Alleen al in de afgelopen weken kwam het onderwerp langs bij EditieNL, Jinek en in het AD. Door steeds intensiever en frequenter schermgebruik, in combinatie met steeds minder buiten zijn, is bijziendheid bij kinderen een wereldwijd en steeds groter wordend probleem.
Omdat jong bijziend zijn een gezonde toekomst van kinderen in de weg staat, schakelde Procornea bureau l’eau in om een activatiecampagne te ontwikkelen. Opticiens, ouders én kinderen moeten nu in actie komen. De campagne moedigt hen via TikTok, Facebook, radio, de campagnesite ikkijkverder.nl en instore & nearstore aan tot het zetten van de eerste stap: het even laten checken van de ogen van je kind tijdens de OogCheckWeken. De campagne wordt ondersteund door ruim 350 gespecialiseerde opticiens in Nederland en België.
Credits
Klant: Procornea Nederland B.V.
Verantwoordelijk bij klant: Daniëlla Karsijns, Sifra Hissink Bureau: l'eau
Strategie: Olaf Cox Concept: Emory Hoffman (art), Marieke Alberts (copy)
Design: Helen Boon Web development: Patrick Boer, Robbin Schmidt
Producer: Saskia Laverman
Illustratie: Adam Oostenbrink (Mister Adam) Animatie: PlusOne (Thijs Klaassen, Amanda Nedermeijer) Muziek en sound design: Ambassadors (Wessel-Jan van Zijderveld)
Fotografie: Dana van Leeuwen
Mediabureau: Zigt
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20... 18-09-2025
- Ra*w en One:Nil dagen creatief... 18-09-2025
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes