Campagne OogCheckWeken bijziendheid bij kinderen

Campagne OogCheckWeken bijziendheid bij kinderen
  • Bureaus
  • 17 feb 2020 @ 10:32
  • 15340 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Contactlenzenfabrikant Procornea trapt vanaf 15 februari een campagne af met TikTok-influencers, die kinderen en hun ouders attenderen op de risico’s van bijziendheid bij kinderen.

Er is volgens de fabrikant rondom bijziendheid bij kinderen momenteel erg veel te doen. Alleen al in de afgelopen weken kwam het onderwerp langs bij EditieNL, Jinek en in het AD. Door steeds intensiever en frequenter schermgebruik, in combinatie met steeds minder buiten zijn, is bijziendheid bij kinderen een wereldwijd en steeds groter wordend probleem.

Omdat jong bijziend zijn een gezonde toekomst van kinderen in de weg staat, schakelde Procornea bureau l’eau in om een activatiecampagne te ontwikkelen. Opticiens, ouders én kinderen moeten nu in actie komen. De campagne moedigt hen via TikTok, Facebook, radio, de campagnesite ikkijkverder.nl en instore & nearstore aan tot het zetten van de eerste stap: het even laten checken van de ogen van je kind tijdens de OogCheckWeken. De campagne wordt ondersteund door ruim 350 gespecialiseerde opticiens in Nederland en België.

Credits

Klant: Procornea Nederland B.V.

Verantwoordelijk bij klant: Daniëlla Karsijns, Sifra Hissink Bureau: l'eau

Strategie: Olaf Cox Concept: Emory Hoffman (art), Marieke Alberts (copy)

Design: Helen Boon Web development: Patrick Boer, Robbin Schmidt

Producer: Saskia Laverman

Illustratie: Adam Oostenbrink (Mister Adam) Animatie: PlusOne (Thijs Klaassen, Amanda Nedermeijer) Muziek en sound design: Ambassadors (Wessel-Jan van Zijderveld)

Fotografie: Dana van Leeuwen

Mediabureau: Zigt

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken