Nieuwe Adidas Predator-schoen kent 'dynamische krachten'

Nieuwe Adidas Predator-schoen kent 'dynamische krachten'
  • Bureaus
  • 25 feb 2020 @ 09:43
  • 26007 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SportFilmCampagnes

Ter promotie van zijn nieuwe Predator-schoen lanceert sportmerk Adidas een internationale campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko. In de campagnefilm zien we bekende voetballers als Paul Pogba (beeld), Becky Sauerbrunn en David Beckham, die uiteraard de schoenen dragen.

De 'Predator 20 Mutator'-schoen kent een nieuwe technologie genaamd Demonskin, die spelers hun grip op de bal verbetert, wat uiteindelijk moet leiden tot betere prestaties op het veld. In de film worden de spelers oneerlijk bevoordeeld, doordat zij de Predator-schoenen dragen. De pay-off van de campagne luidt dan ook '100% Unfair'.

Het design van de Predator-schoen is geïnspireerd door 'de gevaarlijkste wezens in de natuur'. Zij moeten symbool staan voor de 'dynamische krachten' die de voetbalschoen opwekt.

De campagne wordt uitgerold via film (zie onder), social media, print en out of home. De campagne is wereldwijd gelanceerd, in de VS, de UK, Europa en Azië.  



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken