Nieuwe Adidas Predator-schoen kent 'dynamische krachten'
- Bureaus
- 25 feb 2020 @ 09:43
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - SportFilmCampagnes
- 25 feb 2020 @ 09:43
- Lucas Boon
Ter promotie van zijn nieuwe Predator-schoen lanceert sportmerk Adidas een internationale campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko. In de campagnefilm zien we bekende voetballers als Paul Pogba (beeld), Becky Sauerbrunn en David Beckham, die uiteraard de schoenen dragen.
De 'Predator 20 Mutator'-schoen kent een nieuwe technologie genaamd Demonskin, die spelers hun grip op de bal verbetert, wat uiteindelijk moet leiden tot betere prestaties op het veld. In de film worden de spelers oneerlijk bevoordeeld, doordat zij de Predator-schoenen dragen. De pay-off van de campagne luidt dan ook '100% Unfair'.
Het design van de Predator-schoen is geïnspireerd door 'de gevaarlijkste wezens in de natuur'. Zij moeten symbool staan voor de 'dynamische krachten' die de voetbalschoen opwekt.
De campagne wordt uitgerold via film (zie onder), social media, print en out of home. De campagne is wereldwijd gelanceerd, in de VS, de UK, Europa en Azië.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

