Campagne mancave van The Famous Grouse House
- Bureaus
- 19 jun 2020 @ 15:38
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 19 jun 2020 @ 15:38
- Sjaak Hoogkamer
The Famous Grouse komt met een campagne die inzet op awareness en engagement met het whiskymerk. Met de lancering van 'mancave' The Famous Grouse tiny house haalt het whiskymerk het Schotlandgevoel naar Nederland.
Met het oog op Vaderdag kunnen mannen een overnachting winnen in The Famous Grouse House, een tiny house, vormgegeven als een enorm whiskyvat met gadgets zoals een whiskybar en een dartboard.
Publicis Groupe Nederland ontwikkelde deze interdisciplinaire campagne van scratch en verzorgt de gehele uitvoering. Experts van zowel creatie, productie, media als influencer maken de campagne tot een succes. Deze week start de winactie van 8 overnachtingen in het whiskyvat, waarmee ingehaakt wordt op het momentum van vaderdag.
Nu veel vakanties geannuleerd zijn, is dit de perfecte gelegenheid om op mini vakantie te gaan in Nederland. The Famous Grouse House brengt het merk tot leven. Het is de ultieme plek volgens Publicis ‘om te genieten van het moment in een Schotse setting, waarbij de verborgen gadgets de nieuwsgierigheid triggeren en de humor van The Famous Grouse uitdragen.’ Liefhebbers maken kans op een overnachting in The Famous Grouse House door mee te doen aan diverse activaties in de campagneperiode. De campagne wordt aangejaagd via verschillende kanalen, waarbij de winkelvloer en online belangrijke touchpoints zijn.
Vanaf deze week tot en met 17 juli kunnen liefhebbers deelnemen aan de actie. Alle The Famous Grouse flessen zijn voorzien van een nekhanger met een unieke actiecode. Het enige dat deelnemers te doen staat, is de code invullen op de actiepagina om kans te maken op de beleving. Met deze actie spreekt The Famous Grouse, naast zijn loyale generatie whiskydrinkers, ook 30-plussers aan. Door een overnachting weg te geven aan vader en zoon of dochter brengt The Famous Grouse twee generaties bij elkaar om samen te genieten. De winnaars worden 21 juli bekendgemaakt. De overnachtingen vinden plaats in augustus 2020.
‘In sommige campagnes valt alles op z’n plek. Dit is er zo een,’ aldus Mischa Schreuder, creative director bij Publicis Groupe. ‘Van idee, locatie en executie komt alles bij elkaar. Het verhaal klopt en inspireert. Waar deze campagne voor The Famous Grouse de ‘embodyment’ is van Schotland en de merkwaarde van The Famous Grouse, is dat voor ons teamspirit en de toegevoegde waarde van interdisciplinair samenwerken.’
Even achterover leunen, ontspannen en genieten van de natuur. Dit is waar ons merk voor staat en dat heeft Publicis Groupe met The Famous Grouse House tot leven gebracht
Naomy Laan, Brand Manager bij The Famous Grouse: ‘Publicis Groupe heeft ons verrast met het concept. We waren gelijk enthousiast. Vanaf dat moment gingen we ervoor. Een tiny house produceren dat doe je niet iedere dag. Dat alleen al was een superleuk proces waarin we echt als een team zijn opgetrokken. De lancering van het concept levert alleen maar positieve reacties op. Dankzij de versoepelde maatregelen is een beleving als deze weer mogelijk. We zijn super blij dat we ook de winactie hebben kunnen starten en kunnen niet wachten om te horen hoe de overnachtingen worden ervaren.’
Credits The Famous Grouse campagne:
Klant: The Famous Grouse van Maxxium NL, Naomy Laan, Brand manager
Bureau: Publicis Groupe
Creatie: Publicis Groupe
PR: MSL Publicis Groupe
Media: Zenith Publicis Groupe
Productie: Prodigious (Publicis Groupe) en Jonathan Weyland
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
Laatste Nieuws
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

