Becel heeft hart voor de boomer

Becel heeft hart voor de boomer
  • Bureaus
  • 8 okt 2020 @ 19:44
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Becel claimt in haar nieuwe campagne de + van een sterk hart. In de campagne, ontwikkeld door N=5, gaat Becel weer terug naar de kernbelofte van het merk: Een sterk hart.

De campagne laat mensen weer de kracht, energie en vreugde voelen die een sterk hart je kan brengen.

Het uitgangspunt van de eerste campagne is een waargebeurd verhaal van een opa, die op zijn 65e nog zijn zwemdiploma ging halen om met zijn kleinkinderen te zwemmen.

Marieke Bos, marketing manager Becel: ‘Ik ben heel blij dat we met N=5 de goede emotie hebben gevonden en terug zijn gegaan naar de kern van ons merk: het hart. Met ‘De + van een sterk hart’ hebben we een geweldig platform dat we komende jaren verder invullen. Waarmee we laten voelen hoe waardevol ouder zijn is en hoe belangrijk een actieve levensstijl hierin is.’

Dat negatieve beeld dat aan de + van 50+, of zelfs al 40+ kleeft gaan we met deze campagne omdraaien.

De + van het ouder zijn

Becel wil komende jaren een platform bouwen dat het perspectief op ouder worden draait. Dat laat zien hoe mooi, krachtig en vreugdevol de 2e helft van het leven kan zijn. Thijs Bontje, CD N=5: ‘Becel richt zich op een doelgroep van 50+.  De ‘Ok, boomers’ zeg maar. En dat negatieve beeld dat aan de + van 50+, of zelfs al 40+ kleeft gaan we met deze campagne omdraaien.’

Er wordt nog veel te negatief aangekeken tegen ouder worden. Terwijl uit alle onderzoeken blijkt dat er veel voordelen zitten aan het ouder worden. Die voordelen krijgen nog veel te weinig aandacht. Bos: ‘Zonde, want je hebt meer kennis opgebouwd, meer zelfvertrouwen, diepere vriendschappen en een sterkere relatie met je partner in de 2e helft van je leven. Daarom is het zo belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt. Zodat je optimaal kunt genieten van alle voordelen die het tweede deel van je leven je brengt. Dat is de + van een sterk hart.’

Malford Milligan

Malford Milligan componeerde speciaal voor de film het nummer ‘Arms Around The World’. De 61-jarige zanger is een veelbekroonde Texaanse zanger en wordt vaak vergeleken met soul iconen als Otis Redding. Het volledige nummer wordt binnenkort uitgebracht.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken