Becel heeft hart voor de boomer
- Bureaus
- 8 okt 2020 @ 19:44
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 8 okt 2020 @ 19:44
- Sjaak Hoogkamer
Becel claimt in haar nieuwe campagne de + van een sterk hart. In de campagne, ontwikkeld door N=5, gaat Becel weer terug naar de kernbelofte van het merk: Een sterk hart.
De campagne laat mensen weer de kracht, energie en vreugde voelen die een sterk hart je kan brengen.
Het uitgangspunt van de eerste campagne is een waargebeurd verhaal van een opa, die op zijn 65e nog zijn zwemdiploma ging halen om met zijn kleinkinderen te zwemmen.
Marieke Bos, marketing manager Becel: ‘Ik ben heel blij dat we met N=5 de goede emotie hebben gevonden en terug zijn gegaan naar de kern van ons merk: het hart. Met ‘De + van een sterk hart’ hebben we een geweldig platform dat we komende jaren verder invullen. Waarmee we laten voelen hoe waardevol ouder zijn is en hoe belangrijk een actieve levensstijl hierin is.’
Dat negatieve beeld dat aan de + van 50+, of zelfs al 40+ kleeft gaan we met deze campagne omdraaien.
De + van het ouder zijn
Becel wil komende jaren een platform bouwen dat het perspectief op ouder worden draait. Dat laat zien hoe mooi, krachtig en vreugdevol de 2e helft van het leven kan zijn. Thijs Bontje, CD N=5: ‘Becel richt zich op een doelgroep van 50+. De ‘Ok, boomers’ zeg maar. En dat negatieve beeld dat aan de + van 50+, of zelfs al 40+ kleeft gaan we met deze campagne omdraaien.’
Er wordt nog veel te negatief aangekeken tegen ouder worden. Terwijl uit alle onderzoeken blijkt dat er veel voordelen zitten aan het ouder worden. Die voordelen krijgen nog veel te weinig aandacht. Bos: ‘Zonde, want je hebt meer kennis opgebouwd, meer zelfvertrouwen, diepere vriendschappen en een sterkere relatie met je partner in de 2e helft van je leven. Daarom is het zo belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt. Zodat je optimaal kunt genieten van alle voordelen die het tweede deel van je leven je brengt. Dat is de + van een sterk hart.’
Malford Milligan
Malford Milligan componeerde speciaal voor de film het nummer ‘Arms Around The World’. De 61-jarige zanger is een veelbekroonde Texaanse zanger en wordt vaak vergeleken met soul iconen als Otis Redding. Het volledige nummer wordt binnenkort uitgebracht.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

