Inner Circle brengt ode aan de openingszin
- Bureaus
- 13 okt 2020 @ 11:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoCampagnes
- 13 okt 2020 @ 11:06
- Lucas Boon
Dating-app Inner Circle lanceert een nieuwe campagne in samenwerking met rapper Willie Wartaal en zangeres Merol. Doel is om online daters te inspireren creatiever te zijn bij het leggen van het eerste contact.
Beeld: Merol (l) en Willie Wartaal.
Openingszinnen staan vaak bekend als cheesy en onorigineel, maar daar brengen Willie Wartaal en Merol met 50 nieuwe, creatieve openingszinnen passend bij de huidige tijdsgeest (corona, Trump, wattenstaafjes) verandering in. Tijdens een recente live chat van Inner Circle reageerden de twee artiesten op singles die hen via Instagram berichten stuurden. Denk aan openingszinnen als: was ik maar dat wattenstaafje dat zo diep bij je binnendringt. Een selectie van de creaties die het duo bedacht zijn te zien in een online video (zie onder). Ook komen de zinnen terug in een postercampagne in de grote steden, waaronder Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. De campagne is door Inner Circle inhouse ontwikkeld.
Sanneke Boesveldt, chief marketing officer bij Inner Circle, zegt: 'Wij geloven dat we met de hulp van Merol en Willie de openingszin naar een hoger niveau kunnen tillen. Omdat er meer dan ooit online wordt gedate zijn dit soort activaties juist nu belangrijk. Deze campagne prikkelt singles om hun beste virtuele beentje voor te zetten bij het leggen van nieuwe contacten. Dit begint bij een beetje moeite steken in je openingszin.'
De samenwerking met Merol en Willie is onderdeel van de #HeyisNietOK-campagne van Inner Circle, die momenteel loopt in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Brazilië. Het is een verwijzing naar het nietszeggende eerste woordje 'hey' dat veel singles (met name mannen, stelt Inner Circle) gebruiken op dating-apps. Uit onderzoek van Inner Circle bleek dat berichten met gebrek een creativiteit slechts in 20% van de gevallen een reactie opleveren. De dating-app heeft inmiddels een feature ontwikkeld waarmee het woord 'hey' middels auto-correct vanzelf wordt gewijzigd in een vollere openingszin.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers