Affligem lanceert 'middeleeuwse' campagne
- Bureaus
- 9 nov 2020 @ 10:41
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesCommercialsRetail
- 9 nov 2020 @ 10:41
- Lucas Boon
Het Vlaamse biermerk Affligem lanceert zijn eerste tv-campagne in Nederland. De commercial ontvouwt de ontstaansgeschiedenis van het merk, afkomstig uit het gelijknamige plaatsje in Vlaanderen.
Het betreft een verhaal over een groep ridders die in 1074 het zwaard neerlegde en besloot hun leven te wijden aan het brouwen van Affligem. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Alfred International in Amsterdam en wordt uitgerold op de Nederlandse televisie en online. Affligem valt onder moederbedrijf Heineken.
Marc Scholten, marketing manager bij Heineken Nederland, zegt: 'Affligem is in de afgelopen jaren al flink gegroeid, steeds meer Nederlanders weten de Belgische Adbijbieren te waarderen. In meer dan 8.000 horecazaken en vrijwel elke supermarkt zijn de verschillende Affligem-varianten verkrijgbaar. Dit is voor ons het moment om de naamsbekendheid verder te vergroten en het verhaal van Affligem aan een breder publiek te vertellen. De brouwerij werd in 1074 gesticht en we kunnen dus met veel trots zeggen dat ons bier een van de oudste Belgische bieren is. Dat ga je terugzien in deze campagne.'
Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred, vult aan: 'Naamsbekendheid als speerpunt dus. Dit vraagt om een bepaald type campagne. Het aanbod in speciaalbier is overweldigend, maar in communicatie willen we onderscheidend zijn. Wij geloven dat een impuls op naamsbekendheid juist vraagt om een campagne die de aandacht op het merk zelf richt, op een manier die niemand ziet aankomen. Dat zie je terug in onze strategische keuzes. Niet de wereld van de ontvanger, maar de wereld van Affligem. Geen eigentijdse horeca, maar een Middeleeuwse setting.'
Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- RTL maakt overstap naar Dentsu
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe merkcampagne 'Het kan...
Laatste Nieuws
- Topfotograaf Robin de Puy tekent bij... 09-10-2024
- Claire Daemen over Adnight 2024:... 09-10-2024
- Gemeente Den Haag lanceert... 09-10-2024
- Nieuwe campagne Zalando speelt in op... 09-10-2024
- RTL maakt overstap naar Dentsu07-10-2024
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing