Affligem lanceert 'middeleeuwse' campagne
- Bureaus
- 9 nov 2020 @ 10:41
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesCommercialsRetail
- 9 nov 2020 @ 10:41
- Lucas Boon
Het Vlaamse biermerk Affligem lanceert zijn eerste tv-campagne in Nederland. De commercial ontvouwt de ontstaansgeschiedenis van het merk, afkomstig uit het gelijknamige plaatsje in Vlaanderen.
Het betreft een verhaal over een groep ridders die in 1074 het zwaard neerlegde en besloot hun leven te wijden aan het brouwen van Affligem. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Alfred International in Amsterdam en wordt uitgerold op de Nederlandse televisie en online. Affligem valt onder moederbedrijf Heineken.
Marc Scholten, marketing manager bij Heineken Nederland, zegt: 'Affligem is in de afgelopen jaren al flink gegroeid, steeds meer Nederlanders weten de Belgische Adbijbieren te waarderen. In meer dan 8.000 horecazaken en vrijwel elke supermarkt zijn de verschillende Affligem-varianten verkrijgbaar. Dit is voor ons het moment om de naamsbekendheid verder te vergroten en het verhaal van Affligem aan een breder publiek te vertellen. De brouwerij werd in 1074 gesticht en we kunnen dus met veel trots zeggen dat ons bier een van de oudste Belgische bieren is. Dat ga je terugzien in deze campagne.'
Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred, vult aan: 'Naamsbekendheid als speerpunt dus. Dit vraagt om een bepaald type campagne. Het aanbod in speciaalbier is overweldigend, maar in communicatie willen we onderscheidend zijn. Wij geloven dat een impuls op naamsbekendheid juist vraagt om een campagne die de aandacht op het merk zelf richt, op een manier die niemand ziet aankomen. Dat zie je terug in onze strategische keuzes. Niet de wereld van de ontvanger, maar de wereld van Affligem. Geen eigentijdse horeca, maar een Middeleeuwse setting.'
Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers