Speelgoedauto centraal in nieuwe Volkswagen-campagne
- Bureaus
- 10 nov 2020 @ 09:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 10 nov 2020 @ 09:56
- Lucas Boon
Volkswagen lanceert vandaag een nieuwe campagne ter promotie van zijn eerste elektrische 'ID family'-model. Met de komst van het nieuwe model is elektrisch rijden voor jong en oud mogelijk, zo luidt de boodschap.
In de campagne, ontwikkeld door DentsuAchtung, speelt Volkswagen met het spanningsveld dat de consument een elektrische auto niet alleen voor de toekomst van zijn of haar kinderen rijdt, maar stiekem ook voor zichzelf. Daarom speelt de speelgoedversie van de ID.3 de hoofdrol in de campagne. Het autootje moet vooral voor meer rust in huis zorgen, lees: minder lawaai. Het 'ID.3'tje' is bij alle Volkswagen-dealers in Nederlanders te verkrijgen. De Duitse autofabrikant spreekt de ambitie uit om in 2050 een volledig CO2-neutraal bedrijf te zijn.
Berno Schokker, head of marketing communication bij Volkswagen Nederland, zegt: 'In de afgelopen jaren hebben we bij Volkswagen altijd een manier gezocht om het vaak technische autoverhaal op een menselijke manier te vertellen. Met deze campagne claimen we elektrisch rijden op een onderscheidende manier.'
Boris Nihom, managing director strategy bij DentsuAchtung, vult aan: 'We werken al vijftien jaar met veel trots voor Volkswagen. In de samenwerking zoeken we altijd manieren om de boodschap niet eenzijdig te vertellen, maar mensen deze ook zelf te laten ervaren. Dit jaar doen we dat met het stille ID.3'tje.'
De campagne wordt op televisie en social media uitgerold. Bekijk de commercial hieronder:
Volkswagen Campagne from dentsu netherlands on Vimeo.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers