Esther Overmars van N=5 naar Dawn
- Bureaus
- 29 apr 2021 @ 08:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 29 apr 2021 @ 08:56
- Lucas Boon
Esther Overmars (36) is sinds vorige maand aan de slag als de nieuwe strategy director van Dawn. Met de komst van Overmars wordt de strategische ambitie van het Amsterdamse reclamebureau naar eigen zeggen nog eens flink onderstreept.
Overmars komt van N=5, waar ze de afgelopen vier jaar eveneens als strategy director werkte. Ook is ze board member van SWOCC en jurylid van de Effie Awards. En nu dus een nieuwe uitdaging bij het B Corp-gecertificeerde Dawn, dat sinds dit jaar voor opdrachtgevers als Leaseplan, Eneco, Oxfam Novib en Gazelle werkt.
Uitbreiding van het team 'zware merkstrategen' was hard nodig, licht CEO Inge Ligthart toe. 'We zijn dus heel blij met de komst van een kanon als Esther. We zien een enorme toename van projecten waarbij organisaties vragen om een scherpe positionering op het snijvlak van de nieuwe tijdgeest om nieuwe groei te realiseren. En Esther gaat ons daarbij helpen.'
Overmars zelf vult aan: 'Voor mij was de stap naar Dawn een hele logische. Ik geloof sterk in strategie als fundament voor het creatieve proces. En dat is bij Dawn - als B Corp - ook nog vaak gericht op missiegedreven merken die écht een positieve impact op de wereld willen maken. Dat maakt het voor mij nog interessanter.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Leer emoties herkennen als waarschuwing tegen fraude
Laatste Nieuws
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

